CSS z-index in background element

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Berichten
725
Hallo allemaal,
Ik heb in mijn CSS het volgende staan:
Code:
#mm-main
{
   background: #FFFFFF;
   background: url('images/pageglare.png') no-repeat, #FFFFFF;
   background-attachment: fixed, fixed, scroll !important;
   margin:0 auto;
   font-size: 13px;
   font-family: Arial, 'Arial Unicode MS', Helvetica, Sans-Serif;
   font-weight: normal;
   font-style: normal;
   position: absolute;
   width: 100%;
   min-height: 100%;
   left: 0;
   top: 0;
   cursor:default;
   overflow:hidden;
   z-index: 500;
}
De achtergrond is het volgende motief (klik).

Nu zou ik graag willen dat ik deze afbeelding over de header en footer heen krijg (het rechter deel is transparant). Als ik de z-index vergroot dan gaat ook de effen kleur omhoog en dat is niet de bedoeling. Wat kan ik nu het beste doen? Is er een manier om alleen de background omhoog te plaatsen of moet ik dit motief echt in een nieuw element plaatsen?

Jochem
 
Als je een transparante afbeelding ergens over heen wilt plaatsen moet die in een appart element staan en dat element moet dan geen achtergrond kleur hebben.
Vervolgens moet je dan met je z-index zorgen dat dat element op het andere element ligt.
Als je een achtergrondkleur in stelt op een element dat op een ander element ligt dan dekt die achtergrondkleur als het ware het element er onder af.
Houd wel in gedachten dat als je iets klikbaars (zoals een link) onder het transparante element wilt hebben dat niet gaat.
Ik denk dat het beter zou zijn de afbeelding echt als achtergrond voor je site te houden en te zorgen dat de content niet op de blauwe rand komt met behulp van margin en/of padding.

Dit is een vrij abstracte uitleg. Als je een code voorbeeld plaatst kan ik eventueel ook een voorbeeld maken bij wat ik bedoel op basis van jouw code.
 
Beste tiran818,

Ik heb de afbeelding nu inderdaad in een aparte div gezet en nu werkt het zoals ik wil. Thanks!

Jochem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan