Super Nintendo: wel signaal, geen beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roydie

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2009
Berichten
38
Beste lezers,

Van mijn collega heb ik een SuperNintendo gekregen om uit te proberen. Ik heb hem correct aangesloten, maar na het op de SCART-aansluiting en de antenne-aansluiting te hebben geprobeerd nog steeds geen succes.

Hij had er toevallig twee, dus ervan uitgaande dat de eerste misschien wel stuk is, de tweede op precies dezelfde manier aangesloten en opgestart, natuurlijk weer zonder succes.

Het vreemde is dat mijn tv bij de SCART-aansluiting altijd aangeeft of er wel of geen beeld is (geen signaal). Zodra ik de Nintendo aanzet, verdwijnt de melding en is er dus wel degelijk sprake van "communicatie" tussen mijn tv en de console.

Wie kan mij uit de brand helpen? Het lijkt me sterk dat beide consoles kapot zijn. Er is een jaar of 1-2 geleden voor het laatst mee gespeeld.

Nb. antenne aansluiting werkt ook niet. Hier hetzelfde verhaal: hij vind hem wel, maar geen beeld / geluid.
 
Hallo

Geen flauw idee of deze console opstart zonder r.o.m. ingeplugd ... (te lang geleden , en ook nooit geprobeert)

zwak punt van deze consoles (nes en snes) was wel altijd de connector (vervuiling) waar de cartridges moeten worden ingeplugd.

Probeer eens of een paar keer (spanningsloos) een cartridge in/uitpluggen helpt om deze zuiver te maken.

Controleer ook eens visueel of er geen oxydatie te zien is op de kontakten van zowel de console , alsook de rom cartridge.

peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan