afdrukprobleem/printerkoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikky13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2014
Berichten
3
Is het normaal dat ik om de (ongeveer) 50 bladzijden de ik afdruk de printerkoppen moet reinigen. Om de (ongeveer) 50 bladzijden weigert mijn printer dienst, hij print dan niets meer af en geeft me witte bladeren. Als ik dan de printerkoppen reinig is dit wel opgelost. Is dit normaal of is er iets aan de hand met mijn printer?
MVG
 
Ik stel even een paar tegenvragen:
a. Is het normaal dat je niet merk + type printer hierbij vermeldt en ook niet vermeldt of je daar originele inkt + cartridges bij gebruikt?
b. Gebruik je normaal 80 grams blanco papier of dikker?
c. Wat voor afdrukken zijn het? Tekst of foto's? In kleur of zwart-wit/grijswaarden? En indien kleur: Full color?

Tijs.
 
Hij is net geregistreerd. Vroeger werden juniors niet meteen zo streng toegesproken. Verder heb je uiteraard gelijk. ;)
 
eeeuhm, sorry dnties, wist ik niet. Op vlak van printers ben ik nogal leek..

a. Printer is een brother DCP-J132W. Wat bedoel je met originele inkt? De cartridges zijn de originele, behalve de zwarte, die is al één maal vervangen. Of bedoel je dat niet?
b. Ik gebruik 80 gram blanco papier.
c. De afdrukken zijn meestal tekst (zwart-wit). Af en toe (ongeveer 5 bladzijden/100) print ik in kleur (full color) af.
 
Wat ik bij a. bedoelde is of je cartridges en inkt van de officiële fabrikant vandaan gebruikt of nagevulde/gekloonde (die vaak goedkoper zijn, maar die mogelijk minder goed werken bij je printer).
Ik begrijp uit je verhaal dat de kleurencartridges nog de originele zijn, die bij de printer zijn meegeleverd, maar zijn die bijgevuld of niet? En wat m.b.t. de zwarte cartridge?

Wat ik bij c. nog vroeg is of het tekst of foto's zijn die je afdrukt. Niet duidelijk is je in kleur en zwart-wit de hele pagina gebruikt of slechts een deel (wat bij (bijv.) teksten gebeurd).

Overigens heb ik geen hulp m.b.t. jouw type printer, dus wellicht (als niemand tips voor je heeft) is het zinvol om contact op te nemen met Brother. link
Natuurlijk moet je dan wel originele inkt en cartridges van Brother gebruiken, anders kunnen ze mogelijk hulp/informatie weigeren.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De kleurencartridges zijn inderdaad de oorspronkelijke, die met de printer zijn meegeleverd.
De zwarte heb ik al vernieuwd, maar dat zijn ook de cartridges van brother.

Als ik zwart-wit afdruk is dat tekst, dus niet de hele pagina. Als ik in kleur afdruk zijn dat afbeeldingen, maar de nemen dan niet de hele pagina in beslag, hoogstens de helft van het oppervlak van de bladzijde.
 
Als je regelmatig print dan lijkt me 50 afdrukken wat weinig om problemen te krijgen.
Mogelijk zou je nog eens bij iemand anders ander (merk) A4 papier kunnen lenen om uit te proberen.

Overigens is voor foto's etc. ander papier bedoeld, dus ook daar zou je (bijv.) speciaal foto-papier kunnen inzetten ipv. standaard blanco A4 papier die je nu gebruikt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan