Kleur printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wok

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Berichten
117
Ik heb regelmatig problemen met mijn canon inktjetprinter, de afdruk is dan streperig en incompleet.
Mij is verteld dat dat komt doordat ik te weinig gebruik maak van de printer waardoor de koppen indrogen.
Nou zou dat best kunnen, want ik print niet elke dag, soms wel een week niet.
En om de printer weer aan de gang te krijgen kost best veel inkt.

Hoe kan ik dat voorkomen?
Is dat te voorkomen?

Als ik een andere/nieuwe printer zou aanschaffen, bv een (kleuren) laserprinter, heeft deze dat probleem dan niet?

Dus een paar praktische vragen...

Peter
 
Laat dit nu net de reden zijn dat ik na vele jaren een inktjet én een zwart-wit laser te hebben gehad, afgelopen juli de knoop heb doorgehakt en de haperende inktjet en de nog goede zwart-wit laser de deur uit heb geknikkerd en een kleurenlaser heb gekocht.

toner -> poeder kan niet indrogen dat ís al droge materie.

Laat ik er dit nog aan toevoegen. De kleurenprintjes die uit mijn huidige laserkleurenprinter komen zijn van een uitstekende kleurwaliteit. Dit was een jaar of 5 geleden nog wel eens een gepsreksonderwerp bjj kleurenlasers.
Verder moet ik eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik dus geen kleurenlaser heb gekocht van 139,95, maar ietsje meer.
Standaard dubbelzijdig kunnen printen is ook wel een verademing t.o.v. mijn vorige inktjetje. Daarnaast is de volautomatische A5 boekjes printmogelijkheid ook een zegen voor de mensheid. Als je toch overweegt om een kleurenlaser aan te schaffen, lees dan wat tests en reviews over het ding dat ik 6 maanden geleden heb gekocht : xerox phaser 6600dn

2 waarschuwingen : Het is een foeilijk kantoorapparaat dat je dus niet op je buro in de huiskamer wil gaan zien. Verder weegt íe geloof ik bijna 25 kilo, dus..............
 
Laatst bewerkt:
zo'n grote is te veel van het goede,
maar een kleurenprinter is een goed advies, ik ga op zoek na een kleiner
bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan