hoe automatisch aanpassen "cijfers" uitschakelen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cortrans

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
172
hallo vrienden,

Ik heb het volgende probleem waar ik de oplossing niet van kan terug vinden. Als ik een getal of datum intikt in een 'word" document dan veranderd dit automatisch. Zoals een bedrag van bijvoorbeeld €30,90, dit wordt dan automatisch aangepast naar bijvoorbeeld €30,9. Het zelfde gebeurd bij een datum intikken. Bijvoorbeeld 11-1-2014 dit wordt dan automatisch 11-01-14. Wil ik bijvoorbeeld 100% intikken, dan komt er automatisch 100.00% te staan.
Hoe is dit uit te schakelen???? Ik vindt dit hoogst irritant. Wie heeft er de oplossing voor??
Alvast bedankt.

Gr. Cor
 
Laatst bewerkt:
Ik geef normaal gesproken liever geen zoek opdrachten maar met Open Office is dat toch wat anders en je hebt nog geen andere reacties gekregen.. Zoek met Google maar eens op het volgende:
openoffice autocorrectie uitschakelen

Dan zal je best wel vinden waarnaar je op zoek bent omdat er nogal wat hits in het Nederlands op terug komen.
 
Laatst bewerkt:
beste edmoor,
Bedankt voor de tip. Echter de oplossing voor mijn probleem heb ik nog steeds (via Google) niet gevonden. Ik heb alle "vinkjes" uitgeschakeld bij "auto correctie", maar nog steeds corrigeert "Open Office" zelf tekst, of eigenlijk nu alleen nog getallen. Ik heb zelf bijvoorbeeld een lijstje gemaakt met (maandelijkse) rekeningen. Ik heb het idee dat er dus nu alleen nog getallen aangepast worden. Als ik bijvoorbeeld het bedrag 252,00 intik, dan vervallen de "nullen" na een "enter", en komt er dus alleen 252 te staan. Bij bijvoorbeeld 252,30 komt er dan te staan: 252,3 (dus zonder de "0" er achter). Ik kan nergens die instelling hiervan terug vinden.
Wie weet hier antwoord op???
 
Laatst bewerkt:
Ik ken Open Office niet, vandaar dat ik die zoek opdracht gaf. Maar ik kan me wel voorstellen dat er voor getallen een andere instelling is dan voor tekst en het waarschijnlijk ook een andere naam heeft dan autocorrectie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan