Hulp bij het maken van afhankelijke keuzelijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wermebekker

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
Berichten
6
Ik ben momenteel bezig om een DB te maken in access.
In de DB heb ik een hoofdtabel voor gegevens (activiteit).
Deze tabel wil ik uiteindelijk gaan vullen middels een formulier.

Naast Activiteit heb ik nog 2 tabellen, Regio en Werklocatie.
Nu wil ik graag op het formulier bij de selectie van Regio alleen de betreffende werklocaties zien van die Regio.
Oftewel een afhankelijke keuzelijst maken.
Hierbij kunnen 1 of 2 regio's gekozen worden waarbij dan meerdere werklocaties zichtbaar moeten worden.

Op het forum staat al heel wat info, maar hoe je precies zo'n keuzelijst maakt niet.
Ook heb ik nog nergens echt goede uitleg kunnen vinden over de commando's die je kan gebruiken.

Wie kan mij helpen?
 

Bijlagen

  • Activiteitenkalender.zip
    38,2 KB · Weergaven: 15
Laten we even naar je tabel [Werklocatie], want daar zit een foutje in. Je hebt daar een sleutelveld [WerklocatieID], een tekstveld [Werklocatie] (tot zover prima) en een tekstveld [Regio]. En dat laatste klopt niet: dat zou een numeriek veld moeten zijn dat verwijst naar [RegioID] in de tabel Regio. Anders kun je de tabellen niet aan elkaar koppelen.

Overigens ben je het soort database aan het bouwen waar ik met een grote boog omheen loop, omdat ik daar zelf nooit zo aan zou beginnen. En dat komt dan voornamelijk doordat je velden gebruikt met de eigenschap <Meerdere waarden toestaan> op <Ja>. En daar hou ik dus helemaal niet van, omdat je daar allerlei problemen mee binnen haalt. Die dus linea recta leiden tot de vraag die jij nu stelt! Want dat is exact de oorzaak van je probleem. Ja, we mogen Microsoft op onze blote knietjes danken voor de mafkees die dat bedacht heeft :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan