Mijn Documenten opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fruitthee

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2014
Berichten
26
Ik weet niet of het hier goed staat.

Ik had altijd Mijn Documenten vastgemaakt aan de taakbalk. Nu is het zo dat, als ik hierop klik, de map niet wil openen. Dit is sinds vanmiddag.
Ik probeerde de map eerst los te maken van de taakbalk en vervolgens weer vast te maken, maar toen ik met de rechtermuisknop op Documenten klikte, gebeurde hetzelfde: niets. Nou ja: het scherm flikkert een keer en sluit de map af.

Na wat Googelen kwam ik op deze website en hier staat precies beschreven wat er bij mij ook gebeurde: http://answers.microsoft.com/nl-nl/...hzelf-af/8498f74a-9de5-4962-b99b-d32070e2e25e
Uiteraard ook de oplossing geprobeerd, maar zie nergens fouten die verwijzen naar 'explorer.exe'. Wat me wel opviel is dat hier echt heel veel fouten en waarschuwingen in staan, ik heb geen idee of dat normaal is?

Wie kan me hiermee helpen?
 
Geen idee of jouw link daar wat over zegt, maar:
a. Ik neem aan dat je NIET bent gaan klungelen aan de locatie van Mijn Documenten?
b. Open Verkenner ( [Windows-toets]e toetscombinatie ) en rechtsklik op Bibliotheken (in de linker marge) en kies voor Standaardbibliotheken herstellen.
c. Verder kan het zijn dat Verkenner crasht op de inhoud van die map. Wat heb je daar recent in gezet? Films/video?

Tijs.
 
Hoi Tijs,

a) Nee, dat heb ik inderdaad niet gedaan.
b) Ook bij het klikken met de rechtermuisknop op Bibliotheken crasht de verkenner. Toetscombinatie Win+E werkt ook niet, geeft tevens een soort crash. (Geeft aan dat 'ie aan het laden is, vervolgens knippert de taakbalk een keer en is er niets gebeurd.)
c) Niet dat ik weet, enkel bezig geweest met een schoolverslag..
 
Laatst bewerkt:
Kijk naar deze instructie en download ShellExView hier.
Niet vergeten om "Als Administrator uitvoeren" te gebruiken om ShellExView te starten (na uitpakken). Schakel (tijdelijk) alle (niet-Microsoft) shell extensies uit en kijk of het probleem dan wegblijft.

Tijs.
 
Het uitpakken lukte niet. Zodra ik rechtsklik op het bestand crasht 'ie weer. Heb wel geprobeerd het onuitgepakte bestand gewoon naar winrar te slepen en dan uit te voeren, op die manier kon ik het programma wel starten maar niet als administrator uitvoeren...
Het probleem is dus ook nog niet verholpen.
 
* Heb je je pc al eens helemaal uitgezet en weer aan? En dan is het er nog?
* Je zou een systeemherstel kunnen doen?
* Systeem checken op rommel met bijv Malwarebytes.
 
M.b.t. Shellext: er zal toch wel iemand met een pc of laptop zijn die Shellext voor je wil downloaden en uitpakken op memorystick?

Overigens wel goed opletten: er zijn twee versies: 1 voor windows 32 bit en 1 voor windows 64 bit (de x64 versie op de downloadpagina). Download/gebruik de juiste versie voor jouw windows-versie.

Tijs.
 
Het uitpakken is inmiddels gelukt, maar als ik rechtermuisklik en dan als administrator uitvoeren kies, 'crasht' het programma alsnog..

Systeemherstel zit ik nu ook aan te denken, zit alleen met Microsoft Word. Die raak ik dan ook kwijt..
 
Probeer Windows in Veilige modus op te starten en dáár dan geprobeerd om ShellExt "Als Administrator" proberen te starten.
Als ook dat niet werkt, dan wordt het "vervelend", want dan is er echt wat aan de hand, zoals (zo een paar mogelijkheden) een slecht werkende anti-virus, malware op je pc etc.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan