Ik krijg maar geen HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronin84

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
21
Hoi mensen,

Het lukt mij niet om HD te krijgen op mijn beeldscherm, achtergronden, filmpjes en games niks is in HD.

Beeldscherm http://www.asus.com/nl/Monitors_Projectors/VX238H/
Videokaart Ati R9 290 4Gb met de nieuwste driver
HDMI kabel
i7 860
8Gb ram
Voeding corsair 750watt

Ik heb wazig beeld zoals deze http://imageshack.com/a/img537/341/XtLUU6.png wat kan ik doen om dit blauwe achtergrond mooi strak blauw te krijgen dus zonder al die streepjes en golven.


Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Dat is gewoon je wallpaper. Als je die niet mooi vind kies je een andere.
 
a. Welk schermresolutie en verversingssnelheid/refresh rate heb je ingesteld staan in Windows op de schermafdruk die je liet zien?
b. Ik neem aan dat je alleen die HD monitor van Asus hebt aangesloten staan, dus niet ook nog een andere monitor (die mogelijk andere ideale resoluties heeft)?
c. Bedenk dat de monitor voor TV kijken is bedacht, dus een 16:9 verhouding heeft. Vandaar vraag a. Overigens is vlgs. de specificaties de (enige) ideale resolutie 1920x1080.

Tijs.
 
Hoi,

Dank u voor die snelle reactie, het gaat mij niet of die mooi is of niet maar meer om die golven en streepjes welk ik in alle achtergronden heb. Dit is geen HD terwijl ik een beste goede pc heb :S
 
60hz
1920x1080
1 monitor
hdmi kabel in videokaart en in monitor
 
Ik zie op het plaatje dat je plaatste geen rare dingen. Alleen een standaard Windows achtergrond. Vandaar m'n eerdere reactie.
 
Betreft de 'golfjes': Wat ik zou denken is dat, in de buurt van de monitor of pc, een bron van electronische verstoring zich bevindt.
Denk aan geluidsboxen, mobiele telefoon etc.

Haal dus alles weg wat electrisch/electronisch is bij de monitor en pc en kijk of het probleem dan weg is. Zet ook de pc niet naast de monitor maar zo ver mogelijk er vanaf.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik begin inderdaad te denken dat het thema van Windows je niet aanstaat, dus geen probleem met de monitor/resolutie/interferentie.
Start Configuratiescherm -> Persoonlijke instellingen -> Bureaubladachtergrond
Kies bij "Locatie van de afbeelding" voor "Vaste kleuren"
Kies/test de achtergrondkleur die je wilt.

Natuurlijk is dan wel de vlag (ook) weg. :D

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Sinds kort krijg ik vaak error beeldstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld, zou dat ermee te maken hebben?
 
Het probleem is dat wij niet kunnen zien wat er gebeurt omdat u een foto plaatst van elke pixel op uw scherm.
Dit is een beetje hetzelfde als een screenshot maken als het scherm gescheurd is. Dat zouden wij ook niet zien. (dit is waar edmoor op doelde)

Ik zou zeker de reactie van dnties even proberen mocht het daar aan liggen.

Als reactie op uw laatste bericht, u zou natuurlijk de nieuwste driver kunnen installeren. Of simpelweg alle drivers even updaten :)
Om alle drivers up to date te maken gebruik ik zelf altijd "Driverpack solutions" bij mijn klanten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan