AVG internet security 2015 proefversie 30 dagen volledig verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik wil graag AVG internet security volledig verwijderen zodat ik de proefversie van 30 dagen opnieuw kan installeren, maar blijkbaar staan er nog bestanden op mijn computer om het tegen te gaan.

Ik gebruik Windows XP Home, wacht nog even op Windows 10, maar ik doe geen gekke dingen.

Wie weet hoe ik elke 30 dagen opnieuw de volledig 30 dagen proefversie kan volledig kan verwijderen en opnieuw kan installeren?
 
Download hier de removal tool van avg, let wel dat je de juiste versie neemt.
Je kan voorlopig wel ipv de proefversie de avgfree versie installeren, maar is natuurlijk nog steeds niet 100% safe omdat je een verouderde niet ondersteunde OS gebruikt.
Met avgfree hoef je ook niet elke 30 dagen het ritueel opnieuw te doen. Wel opletten dat je bij de installatie het vinkje uitzet bij de proefversie, anders blijf je hangen in het ritueel wat je nu niet wilt.
 
Zonder meteen weer de "welke anti-virus" is de beste discussie te willen beginnen. Je zou kunnen overwegen Avast Free te installeren. De gratis versie van AVG is er in mijn optiek nogal erg op gebrand je alsnog een betaalde versie te verkopen. Komt bij dat de scanning van AVG niet altijd helemaal top lijkt te zijn en er met name wat veel false-positives (bestanden onterecht herkend als virus zijn).
 
@jackall,
@andere@home,

Inmiddels hopelijk verdwenen, heb het nog niet opnieuw geïnstalleerd, maar waarom zou ik niet opnieuw AVG inetrnet Security hoeven installeren als de 30 dagen proefversie voorbij is?

Welk vinkje moet ik niet vergeten uit te zetten bij het installeren?


@Rogers,

Is Avast Free net als AVG internet sercurity een compleet gratis pakket of alleen een antivirusprogramma? Is het in het Nederlands, of met mijn niet zo goede Engels ook te begrijpen? Is het geen proefversie?
 
komt binnen 30 dagen de nieuwe windows 10 uit?
of wil je dit elke 30 dagen gaan doen?
zo ja dan zou ik er toch voor gaan betalen dan kun je het straks met windows 10 ook gebruiken.
 
@puppie,

Windows 10 zou in april uitkomen, later hoorde ik halverwege het jaar en laatst in het derde kwartaal, dus een beetje onbekend.

Ja, ik doe dat elke 30 dagen, betalingen worden niet op deze computer uitgevoerd, dus dat is geen probleem.

AVG is niet alles als ik het goed begrepen heb, Windows 7 en 8 hebben een eigen systeem, ik neem aan dat het ook met Windows 10 gaat gebeuren.

AVG internet security zit er inmiddels weer voor 30 dagen op de computer, ik zit er langzaam aan te denken om op Linux mint over te stappen, die is niet te zwaar en volgens horen zeggen lijkt het veel op Windows XP.

Ik zit nog op Windows XP home, dus dan is het wel zo makkelijk om een beveiligingsprogramma te draaien tot het niet meer nodig is of ik op iets anders ben overgestapt.
 
LOL

Niet zo negatief, RogerS lijkt mij ook een aardige oplossing hebben.

Sorry, ik ga met oud en nieuw met mijn bankrekening voor het eerst even het rood in, dus het moet even leuk blijven.
 
Zelf gebruik ik al jaren Avast Free (+/- 6 jaar) op 3 pc's en natuurlijk probeert elke softwarefabrikant je de betaalde versie aan te praten, waar op zich niets mis mee is.
Elk jaar even opnieuw heractiveren d.m.v. een klik en je kunt weer een jaar vooruit.
Tegenwoordig moet je expliciet een vinkje (trial versie) weghalen tijdens de installatie van dergelijke software anders wordt de trial versie geïnstalleerd.
De meeste fouten tijdens installeren worden gemaakt door klakkeloos op OK te klikken. :eek:
 
Ik begin AVG behoorlijk irritant te vinden, ik wil de overstap nog niet naar Linux mint maken, later wel proberen als ik het wat rustiger heb.

@ander@home,

Je link komt uit op een ander help forum uit en dan algemeen, heb je misschien een directe link voor mij waar ik moet kijken?


@Mik Zjegger,

Heb je eventueel de juiste link voor mij?
 
@Mik Zjegger,

Is dat alleen een antivirus? (gratis)

Is internet security niet veiliger? (niet gratis)

Ik zie ook nog Premier staan, (niet gratis)

Combineer je het eerste pakket met een ander pakket van een andere fabrikant?
 
Is dat alleen een antivirus? (gratis)
Ja,ik heb aanvullend Malwarebytes Free en Spywareblaster Free.
Het enige verschil met de betaalde versie is dat je handmatig updates moet downloaden, tevens kan de betaalde Mbam realtime bescherming bieden.
Spywareblaster is een soort blacklist van onveilige websites die je daar voor beschermt.
Als firewall gebruik ik de ingebouwde Windows Firewall na het uitproberen van verschillende 3th party software.
 
Laatst bewerkt:
Ipv de Windows Firewall zou je Zonealarm Free kunnen nemen.
Lijkt in het begin wat irritant omdat als je een aantal programma's start er om toestemming gevraagd wordt om het internet op te gaan. Wil je dat absoluut niet dan weiger je dat.
De Windows Firewall doet dat niet... dat lijkt vriendelijker maar ik heb daarmee geen zekerheid dat die programma's wel het internet op kunnen...
Bij de Free versie krijg je af en toe wel een vraag of je de betaalde wilt... wel die klik ik dan gewoon weg....

Als je dat soort zaken helemaal niet wilt ... kun je ook naar Linux gaan... ik heb op mijn Linux machine nog nooit een Adware gezien...... is blijkbaar (nog) geen interessant markt...:cool:
 
of koop via helpmij.nl eset smart security.
Dan steun je ons ook nog.
 
of koop via helpmij.nl eset smart security.
Dan steun je ons ook nog.

Geen idee wat het kost, ook bij verlening, maar ik sta op dit moment in het rood, met mijn Wajong moet ik letterlijk op de centen letten die sommige mensen weggooien, dat zal de komende jaren alleen maar lastiger worden met deze regering.

Ik moet het komende jaar dat over over anderhalve week begint alle zeilen bijzetten om alle kosten die buiten het zorgpakket vallen op te vangen, ik zit helaas niet voor mijn lol nog op Windows XP.

Als ik geld zat had, dan was het allemaal niet zo moeilijk, overigens niet aanvallend bedoeld, het is gewoon mijn situatie.
 
Laatst bewerkt:
Als ik veel verschillende programma's gebruik, dan raak ik het overzicht kwijt. ZoneAlarm heb ik al eens geprobeerd, maar begrijp het niet goed, in het begin is het inderdaad lastig, maar sommige programma's gebruiken zulke rare namen dat ik niet duidelijk kan zien welk programma naar binnen en of naar buiten wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan