• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule ziet de zaterdag niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard5000

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2012
Ik heb een bestand met nog een laatste punt wat mij niet lukt..., heb al wat hulp gehad maar liep vast...

Gaat om de formule die ziet dat als iemand op de zaterdag werkt dat hij een toeslag krijgt van 50%, dus alleen op de zaterdagavond...

Nu weet ik niet wat de formule moet zijn voor de zaterdag, als ik dan de datum intoets van zaterdag hij in de kolom met de rode kruisjes de uren zet.

kan iemand alleen dit laatste voor mij aanpassen...?

Zie bijgevoegd bestand.

Alvast bedankt!

gr RichardBekijk bijlage Werkrooster Flex de Zaterdag.xls

Richard,

alle uren op zaterdag, of enkel die tussen 19:00 en 23:00 ?

mvg
Leo

Beste Leo,

Klopt alleen de uren tussen 19:00 - 23:00 want dan krijgt men 50% toeslag de uren overdag gewoon 100%, kijk net in bestand maar als ik zaterdag invul 07:00 - 23:00 zet hij ze ook verkeerd....

De zaterdag is alleen op de avond uren apart en op de zondag 200% en met een feestdag 200%

25% Weekdag - Avondtoeslag 19:00 - 23:00
35% Weekdag - Avondtoeslag 23:00 - 07:00
50% Weekend - Zaterdagavond 19:00 - 23:00
200% Weekend - Zondag 00:00 - 24:00
200% Feestdag 00:00 - 24:00

Ik probeer al achter de formule te komen maar die werkt niet....

Gr. Richard

Het probleem is dat de zaterdag begint op Vrijdag 00:00 maar die uren mogen niet meetellen want die horen bij de vrijdag.

Beste Cobbe,

Is inderdaad lastig en ben druk aan het proberen en zoeken, enige wat ik zou willen is dat onderstaand schema in Excel kan, waarbij hij rekening houd met de Zaterdag, feestdag en speciale tijden of de tijden koppelen aan een percentage..

Overdag van maandag t/m zaterdag is er geen toeslag alleen normaal de 100%

125% Weekdag - van maandag t/m vrijdag is Avondtoeslag 19:00 - 23:00
135% Weekdag - van maandag t/m vrijdag is Nachttoeslag 23:00 - 07:00
150% Weekend - Zaterdagavond is Avondtoeslag 19:00 - 24:00
200% Weekend - Zondag is gehele Dag- en Nachttoeslag 00:00 - 24:00

Als ik kijk heb ik twee tijdzones toeslagen van ma-vr avond en nacht en op zaterdag overdag is het 100% (geen toeslag) en van 19:00 - 24:00 is het 150% en daarna is het zondag, dus dan 200%, dus volgens mij moet hij de zaterdag, zondag (dag en nacht) en een feestdag apart herkennen (deze op apart tabblad aangeven)..?

Ben blij met alle reacties top, hoop dat het uiteindelijk lukt, ik blijf ook proberen uiteraard.

Gr, Richard

Richard,

voor de feestdagen weet ik het zo niet maar
deze houdt rekening met uren na middernacht
enkel kolom 135 % nog in te vullen.

mvg
Leo

Bijlagen

Beste Plongske,

Hij werkt inderdaad allen vanaf office 2010, maar hij werkt wel..!!

Alleen nog een schoonheidsvraag, het staat nu helemaal rechts, als ik het kopieer links in de tabel doet hij het niet en in het schema staat bij de 35% - 07:00 ik zie volgens mij dat hier 00:00 moet staan, hoe krijg ik dit erin tevens bij de 200%...

Als dit er zo staat dan is hij af en top, ga ik hem vanavond en morgen gebruiken, heel veel dank dat u dit voor mij gedaan heeft en hoop dat andere dit ook kunnen gebruiken...

gr Richard

Richard,
Ik had deze rechts geplaatst om te controleren.
Bij deze heb ik de formules in de tabel geplaatst.
die 00:00 stond er wel bij 35% en 200% maar ik had deze via de opties de nul weergeven af gezet, omdat er anders te veel nullen in de tabel voorkwamen.
Bij deze staan ze nu weer aan en heb ik de nullen verborgen via de voorwaardelijke opmaak.

Bijlagen

Beste Plongske,

Mijn dank is zeer groot en ga het morgen gelijk in praktijk brengen, laat je even weten of het gelukt is...

Gr. Richard

Hiermee is uw vorige vraag in verband met de formules aan passen aan de nieuwe tijden ook opgelost denk ik?
Kan je die vraag dan even als opgelost plaatsen?

Beste Plongske,

De zaterdag pakt hij helaas nog niet goed, als de datum op zaterdag staat en ik toets in 16:00-23:00 gooit hij alles (7 uur) in de 150% toeslag, terwijl op zaterdag er alleen toeslag is van 19-24, dus zou hij moeten zeggen, 3 uur (van 16-19) 100% (geen toeslag) en van 19-24 150% (4 uur 50% toeslag).

Als ik neerzet van 16-24 zet hij ook alles in de 150%

125% Weekdag - van maandag t/m vrijdag is Avondtoeslag 19:00 - 23:00
135% Weekdag - van maandag t/m vrijdag is Nachttoeslag 23:00 - 07:00
150% Weekend - Zaterdagavond is Avondtoeslag 19:00 - 24:00
200% Weekend - Zondag is gehele Dag- en Nachttoeslag 00:00 - 24:00

Wellicht is hier nog iets aan te doen of kun je aangeven hoe ik dit eventueel zelf kan aanpassen (waar in de formule) ga uiteraard ook zelf stoeien....

Alvast bedankt!

Gr. Richard

Richard,
Ik kan het aangepast bestandje niet uploaden wegen een defect op de site.
Selecteer even in G6 en klik dan even in de formulebalk, je zal dan zien naar waar er verwezen wordt. Er komen kadertjes rond de cellen die normaal naar de uren van zaterdag moeten verwijzen door een foutje van mij verwijzen ze nu naar zondag.
plaats onderstaande formule in G6, deze verwijzen naar zaterdag.
PHP:
=ALS(NETWERKDAGEN.INTL($A6;$A6;17);0;ALS(NETWERKDAGEN.INTL($A6;$A6;"0000000";feestdagen!$A$1:$A$3);ALS($C6<$B6;MAX(0;MIN(P$10;1)-MAX(O$10;$B6))+MAX(0;MIN(P$10;$C6)-MAX(O$10;0));MAX(0;MIN(P$10;$C6)-MAX(O$10;$B6)));0))

Verander in D6 de 1 in de formule van NETWERKDAGEN naar 11 of kopieer onderstaande formule naar D6
Code:
=ALS(NETWERKDAGEN.INTL($A6;$A6;[COLOR="#FF0000"]11[/COLOR];feestdagen!$A$1:$A$3);ALS($C6<$B6;MAX(0;MIN(P$6;1)-MAX(O$6;$B6))+MAX(0;MIN(P$6;$C6)-MAX(O$6;0));MAX(0;MIN(P$6;$C6)-MAX(O$6;$B6)));0)

beide kan je dan doorslepen naar beneden.

Beste Plongske,

Ik heb de code aangepast, op zich werkt hij wel in het hokje 150%, maar als ik in vul van 15:30 - 01.00 dan zet hij 3.30 bij 100% en 5:00 bij 150%, maar dan mis ik nog 01:00 in het hokje van de 200%, immers is er 01:00 uur gewerkt in de zaterdagnacht op zondag, wil je nog alleen deze code aanpassen in het hokje van 200%, zodat hij ook kijkt naar de uren van 00:00 - 24:00 200% op zondag, als hij daar 1 uur in zet is hij helemaal in orde. Hij moet alleen ook zien als de datum een zondag is dat hij 200% neerzet.

Ik heb zelf getracht de code aan te passen, maar vind dit nog lastig en wilde hem morgen (maandagochtend) eigen lijk gebruiken.

Mocht dit lukken graag en uiteraard blijf ik ook nog proberen er achter te komen, vind het wel leuk om de codes ook te begrijpen en te leren.

Maar voor nu zou ik je zeer dankbaar zijn als je de laatste nog wil aanpassen, alvast bedankt!

gr. Richard

Bij deze de voorwaarde aangepast in de kolom van 200%.
Ik heb ook even de bijkomende voorwaarde afzonderlijk geplaatst zodat je kan volgen.
Met de netwerkdagen kijk ik als het een zaterdag is door 17(alleen weekend op zaterdag) te plaatsen bij de weekenddagen. Gezien dit dus geen werkdag is heb ik met de NIET functie deze omgekeerd om het in de ALS functie bij het gedeelte waar te krijgen. Met de En functie controleer ik als de eindtijd groter is dan de starttijd, wat wil zeggen dat er tot de volgende dag gewerkt wordt.
Dus als het zaterdag is en de eindtijd is op zondag wordt de eindtijd vermindert met de starttijd van de zondag anders pas de formule van de zondag of feestdagen toe.
Hopelijk kan je nog volgen?:)

Bijlagen

Hoi Plongske,

Wordt wel wat ingewikkeld nu, maar ik ga er rustig naar kijken, alleen telt hij 1 uur minder van 15:00 - 01:00 = 4 uur 100% en 6 uur 200% op Zaterdag maar hij geeft 5 uur in 200% kolom, hoe kan ik dit nog aanpassen...

Gr Richard

Richard,
Vermoedelijk bedoel je de uren aan 150%
Kijk even naar de voorwaarden van zaterdag.
Daar staat nu nog zaterdag van 19:00 tot 23:00 aan 150% zoals vermeld in je post #3
Deze was ik nog vergeten aan te passen naar 24:00
Dus verander die 23:00 naar 24:00 in je tabel van zaterdagdienst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan