Formulieren wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet ik hier op in gaan...

Vergelijking 1: If combobox4 <> vbnullstring then label6=(Als combobox4 niet gelijk is aan vbnullstring dan iif op label6 uitvoeren)

Vergelijking 2: IIf(Frm_Afspraak1.ComboBox4="Ja","Verlegd","Niet verlegd") (Bij waarde ja dan verlegd, bij waarde nee dan niet verlegd)

Zijn volgens mij toch echt 2 vergelijkingen. Dus als ik je niet begrijp dan zou ik niet weten wat ik niet begrijp. Overigens een discussie die ik niet eens wil aan gaan. Take it or leave it.

Ik heb het ook moeten leren en ik leer nog steeds. Mijn ervaring behandel elkaar met respect. Dat haalde ik nu niet echt uit jouw tekst naar mij toe.
 
Laatst bewerkt:
Zo werkt het inderdaad hsv. Toch ondervind ik nog een probleempje. Zodra ik op het eerste formulier alle velden leegmaak dan staat er in het tweede formulier in label6 de tekst niet verlegd. Dat mag niet. Had ik met select case ook niet. :confused:

Moet er dan niet nog een vergelijking gemaakt worden?
 
Maarten ik ben niet uit op ruzie. Ik zag het niet als vergelijkingen, maar hoe jij het nu zet, kan ik er niet onderuit dan je gelijk geven. Mijn excuus. Hoop dat jij deze aanvaard. Ik sta op het moment nog al onder druk ivm mijn kleine. Deze is ziek. Dus nogmaals sorry.
 
Om ruzie met mij te krijgen moet je vroeg opstaan. Ik weet dat kinderen en zeker zieke kinderen het nodige van je vergen, maar laat dat privé. Wel beterschap ermee.

Wat je kunt doen is om achter de code de aanvulling te maken: else label6=vbnullstring . Dat zou moeten werken. Of het duidelijker wordt dat is een tweede. Ik zou dan meer gaan voor de Select Case die je al had en al helemaal om andere problemen te voorkomen. In een Select Case kun je overzichtelijker meerdere opdrachten geven. De regel die je nu zult krijgen is erg lang en onoverzichtelijk.

Code:
if frm_afspraak1.combobox4 <> vbnullstring then Label6 = Iif(Frm_Afspraak1.ComboBox4="Ja","Verlegd","Niet verlegd") else Label6 = vbNullString

Je kunt er dus inderdaad van maken
Code:
Select Case Frm_Afspraak1.ComboBox4
        Case Is = "Ja"
            Label6 = " Verlegd"
        Case Is = "Nee"
            Label6 = " Niet verlegd"
    End Select

Dan zou je alles moeten opvangen. Tenminste als deze inderdaad goed werkte, want volgens mij houd jij in je laatste vraag het zelfde probleem.

Je zou er dan namelijk nog een case bij moeten plaatsen. Namelijk een Case met vbnullstring. Dan is deze gelijk aan de code die
Edmoor, HSV, en ik hebben samengesteld. Je krijgt dan:

Code:
Select Case Frm_Afspraak1.ComboBox4
        Case Is = "Ja"
            Label6 = " Verlegd"
        Case Is = "Nee"
            Label6 = " Niet verlegd"
        Case Is = vbNullString
            Label6 = vbNullString
    End Select

Kijk maar wat je doet en misschien dat Edmoor of HSV hier een ander inzicht in hebben. Immers zij zijn veel meer ervaren als ik.

Ik ga in ieder geval naar mijn bed. Ik moet er weer vroeg uit. Succes verder.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je de derde van #17 00:55 uur geprobeerd?
 
Die had ik niet geprobeerd, omdat ik de voor mij het meest begrijpelijke heb gepakt. Is die dan beter. Zo ja. Kun je mij dan simpel uitleggen hoe dat dan werkt, want ik gebruik nooit listindex.

Groetjes Sandra
 
De eerste waarde in een combox heeft listindex 0, de tweede 1, enz.
Geen waarde is -1.
 
Oke duidelijk. Met jouw informatie in mijn achterhoofd en dan kijkende naar de laatste select case van maarten zijn zij beide hetzelfde alleen korter, maar is die dan ook beter of maakt het niet uit. Anders pas ik de code aan naar die van jou. Ik weet niet of ik maarten hier nu mee tegen zijn schenen schop. Als dat zo is sorry maarten, maar ik wil gewoon een goede en stabiele code hebben.

Edit: Waar ik dan nog wel even op terugkom. Als ik die listindex gebruik. Moet ik dan nog iets aanpassen in de _initialize of kan deze gewoon op rowsource blijven staan?

Groetjes Sandra
 
Laatst bewerkt:
Beiden zijn stabiel.
Maakt mij niet uit wat je kiest.;)
 
Jij bent wel makkelijk hoor hihi. Maar had je mijn editje nog gelezen?
 
Phoe, daar vraag je me wat.
Ik werk nooit met rowsource, maar met .List
Bv.
Code:
combobox4.list = sheets(1).cells(1).currentregion.value
Voor twee waarden is dit al voldoende:
Code:
combobox4.list = array("ja","nee")

Maar listindex blijft listindex, dus dat zal ongetwijfeld werken.
 
Oke dan ga ik dat zo even uitproberen.

Verder had ik eigenlijk nog een vraagje. Ik heb 12 bladen. Januari tot en met December in de volgorde blad 1,2,3,4,5 enz.

Alle bladen zijn hetzelfde. Ik wil met 1 druk op de knop de gegevens kunnen wissen over alle bladen. In de range van A4 tot H76.

Hier dacht ik aan iets van:

Code:
For i = 1 To 12
Sheets(i).range(A4;H76).select
Clear
Next
 
Code:
dim i as long
 for i = 1 to 12
  sheets(i).range("A4:H76").clearcontents
 next i
 
Je bent een schat. Dank je wel. Ook dat ga ik zo even doen. Je hoort van mij.

Groetjes Sandra
 
Dank je, :eek::)

Ik zie het morgen wel, ga nu naar bed.
 
Beste HSV allereerst de beste wensen voor 2015. Ten tweede door de drukte kwam ik niet toe aan mijn belofte. Zodoende kom ik er nu op terug.

Bedankt voor de code in #34 deze werkt.

Verder had ik nog stiekem nog een kleine vraag aan jou of masala09. Het gaat over jouw gegeven code Iif. Deze probeer ik nu ergens anders te gebruiken. In deze code wil ik een verwijzing hebben naar combobox1_change. Ik wil dit doen via Call, maar dit werkt niet terwijl deze in een simpele IF of select case code wel werkt. Er wordt dan gevraagd naar een expressie en call wordt dan blauw.

Code:
if combobox1.value=vbnullstring then iif(textbox1.Value<>vbnullstring or textbox1.Value="Geef nummer", call combobox1_change,combobox1.SetFocus)

Onderstaande is de bedoeling. Zo heb ik het nu voor elkaar gekregen.

Code:
If ComboBox1 = vbNullString Then ComboBox1.SetFocus: Exit Sub
If TextBox1 = vbNullString Or TextBox1 = "< Geef nummer >" Then Call ComboBox1_Change: Exit Sub
Ik probeer ze dus samen te voegen. Kan zijn dat het niet altijd kan, maar dat hoor ik dan graag.
Alvast bedankt

Ps. Dit is de laatste vraag hier. Ik heb even de voorwaarden gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Ook de beste wensen voor 2015 Sandra.
Klopt dat het niet altijd gaat.
Je moet ook in deze richting denken, maar dat werk ook niet hoor met setfocus enz., het is maar een voorbeeldje.
Code:
[COLOR=#FF0000]combobox1 [/COLOR]= iif(textbox1.Value<>vbnullstring, "waar","onwaar")

ps. Wat is er met de voorwaarden om niet te mogen doorvragen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan