Form 1 naar Form2

Status
Niet open voor verdere reacties.

anciano

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Berichten
68
Hi,
Ik heb een Hoofdscherm met een button die naar formulier 2 (AR01,vb) moet gaan. Op het formulier (AR01) zit een Quit button.
Als ik het programma laat lopen en ik klik op de button in het hoofdscherm gebeurd er niets! Maar als ik op de Quit button klik in AR01, gaat deze wel terug naar het hoofdscherm. Wat doe ik fout?

Public Class HoofdScherm
Private Sub HoofdScherm_Load(sender As Object, e As EventArgs) Handles MyBase.Load

End Sub

Private Sub Ar01_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Ar01.Click
Ar01.Show()
Me.Hide()
End Sub
End Class
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Public Class AR01

Private Sub AR01_Load(sender As Object, e As EventArgs) Handles MyBase.Load
Timer1.Enabled = True
End Sub

Private Sub Timer1_Tick(sender As Object, e As EventArgs) Handles Timer1.Tick
LblDate.Text = Date.Now.ToString("dd-MM-yyyy")
End Sub

Private Sub Ar01Quit_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Ar01Quit.Click
HoofdScherm.Show()
Me.Hide()
End Sub
End Class
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bedankt
 
Wil je de applicatie sluiten als je in het hoofd formulier op de Quit knop klikt? Dan moet je daar andere code gebruiken.
Code:
Application.Exit
End

Beide regels dus.
 
Hoi Edmoor,

Dit lukt niet :-(

De button in het hoofdscherm moet na het klikken verwijzen naar het andere form (AR01) Dat lukt dus niet.....Laat ik het programma in een andere volgorde opstarten (eerst form AR01 met de quit button) zodra ik dan op Quit klik ga ik terug naar het hoofdscherm, andersom niet. Raar he?
Gr. Edwin
 
Hoi,
Heb het gevonden wat het was. Volgens mij kan je een form niet een naam geven met een 0 (getal) Was Ar01, de naam veranderd in Ar1 en toen werkte het.
Tnx. voor het meedenken.
Gr.
 
Nog nooit meegemaakt. Maar als dat je probleem oplost heb je dat goed gevonden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan