HD formateren nadat linuxmint de partities blokt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

WV1302

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
114
Hey , ik wil graag mijn harde schijf terug formateren om er windows vista op te zetten. Maar op dit moment staat LinuxMint versie Petra erop. Maar ik krijg langs geen kanten de harde schrijf terug naar fat of ntfs. Als ik met de vista opstart via de dvd, dan krijg ik steeds deze melding (Kan de geselecteerde partitie niet formateren [fout 0x80004005]). De schijf zelf geeft aan: "Schijf 0 partitie1 151.2 GB totale grootte en 0 mb beschikbaar de schijf is een primaire.

Vroeger, (heel vroeger) kon je via je floppydrive een bootdisk aanmaken met partition magic erop of boot magic. Maar die bootdisks die ik nog had liggen werken natuurlijk niet meer.
Weet er iemand een oplossing om de harde schijf toch nog te redden voor windows. De linuxmint werkt nog steeds, maar ik wou hem upgraden naar de nieuwe Linuxmint Rebeca en dat lukte me ook al niet. Ik zit hier al heel de dag te prutsen, een oplossing zou dus welkom zijn.
 
Hi,
Er zijn wel partition managers waarmee je dit waarschijnlijk wel op kan lossen.
Ik heb goede ervaring met EaseUS (onder Windows, dus als alles werkt).

En voor als je pc (harddisk) niet wil, is GPartEd een goede optie. Deze laatste moet je eerst op een cd branden of ook op een usb stick zetten (het is een ISO bestand) en van die cd/usb stick start je je pc. Daarna kun je de harde schijven uitgebreid bewerken.
Ik heb mijn pc met de laatste ook eens uit een situatie gehaald die jij nu beschrijft..
 
Laatst bewerkt:
Sorry moderator, ik wist niet goed of het nu een hardware probleem was of een software. Ik moest dus gokken :eek:
Bedankt allemaal voor de tips nu kan ik vandaag weer verder, ik laat nog iets weten als het gelukt is.
 
Thx allemaal, GParted zou iedereen in huis moeten hebben! Het werkt goed. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan