IP4500 wil niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

digi2003

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2009
Berichten
51
Mijn canaon IP4500 heeft het steeds goed gedaan tot 4 dagen geleden. Hij wil niet meer "aan"
Als ik op het On knopje druk gaat het "aan"lampje niet branden. Adapter stuk dacht ik. Deze gewisseld met een IP4500 die het nog wel deed.
Had geen effect. Toen de printkop van mijn niet meer werkende printer geplaats in de nog wel werkende (deze gaf strepen) en adapter weer teruggezet. Werkte 1 keer en ging daarna niet meer aan.
Nu weet ik het niet meer. Iemand een idee?
Met vr.gr.
Koos
 
Hallo

Defekte voedingsmodule ???

De uitgangsspanningen van deze eens controleren d.m.v. multimeter.

Indien ik mij niet vergis , zijn dit er 2 1 relatief hoog , en de andere merkbaar lager.

Slechte kontakten tussen de voedingsmodule en de printer zelf is ook een nog veel voorkomend probleem.

De voedingsmodule een paar keer uit/inpluggen kan helpen om de kontakten terug zuiver te maken.

Indien de voedingsmodule zijn uitganngsspanningen niet meer afgeeft , een steeds weerkomend zeer ---> condensatoren controleren op lekken/gebarsten zijn...

Peter
 
IP 4500 wil niet meer aan

Hallo Peter,
Dank voor de reactie.
Op de connector van de voedingmodule meet ik
3x 10V
3x 7,5V
1x 2,5V
De connector heeft 5 pinnen en de gemeten waardes zijn van alle pincombinaties.
Verder heb ik hier 3 IP4500's staan met allen hetzelfde probleem. Alle voedigmodulles geven de zelfdr waardes.
Dus volgens mij zijn deze goed.
Met vr.gr.
Koos
 
Hallo

Volgens wat ik mij herinner , kloppen deze voedingsspanningen niet.

Staat er niets op de voedingsmodule zelf gedrukt???

Ik dacht dat er eerder iets van 24V , alsook 30V uit deze voeding moet komen.

Mocht ik nog iets terug vinden , zal ik dit hier toevoegen ...

Dit zou de voeding moeten zijn :

http://www.benl.ebay.be/itm/Origina...5?pt=DE_Computer_Sonstige&hash=item5b0a09b6f3

Uitgangsspanning 24V en 32V .



peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo Peter,
Ik vond de waardes ook vreemd gezien het feit dat inderdaat op de voeding 24V en 32V vermeldt staat.
Echter volgens mij heb ik een voeding met waardes van 10V enz in een niet werkende IP4500 printer gezet en die ging vervolgens wel aan.
Daar was echter iets met de printkop aan de hand waarna ik toen een goede printkop heb gewisseld. Hierna deed die printer het na enige knipperen van het "resume lampje" het ook niet meer. Hij wilde dus niet meer "aan".
Om moedeloos van te worden.
Met vr.gr.
Koos
 
Hallo
wat betreft de link naar de voeding het volgende. Het typenr. van de getoonde module komt niet overeen met die er bij mij in zit.
Kun jij er achter komen wat je precies moet meten op de 5 polige connector.
Met vr.gr.
Koos
 
Hallo

Dit is wat ik na wat zoekwerk nog heb gevonden :

http://www.techspot.com/community/topics/printer-wont-power-on-tried-everything.167464/

Persoonlijk zou ik de voeding openen , en controleren of de uitgangscondensatoren niet defekt zijn.

Je kunt ook de spanning controleren over deze beide condensatoren.

Let wel op ... dit is een geschakelde voeding , en bevat levensgevaarlijke spanningen.

Zeker de grootste condensator , deze bevat de gelijkgerichte 230V A.C.

Je zou ook de beide uitgangscondensatoren kunnen belasten met een gloeilamp , om te controleren wat er gebeurt met zijn uitgangsspanning onder belasting.

Controleer ook of er niet te veel rimpel ontstaat.

peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan