Grote bestanden verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Berichten
658
Ik heb bijna 500 Gb aan foto en film bestanden op mn pc staan en wil die kopiëren naar mijn op het netwerk aangesloten Mediaspeler (Popcorn A-300). Wat is de beste manier om dat te doen?
 
Gewoon over het netwerk kopiëren lijkt mij. Als je een Gbit netwerk hebt is dit gewoon het snelste.

(ik zou eerst kopiëren overigens en pas later de bestanden op je pc verwijderen. Van foto's zou ik ze opslaan op minimaal 2 locaties)
 
Hangt er van af hoe je schijf daarin geformatteerd is. Ext3 of NTFS?
Bij NTFS kun je hem zo via de USB3 (!! als jouw pc die ook heeft..) aansluiten en overzetten. Gaat het snelst.
Als het Ext3 is kun je lastig gaan doen met een programma die dit onder Windows kan lezen... maar ik zou een Linux Live CD pakken en de Popcorn via usb aansluiten en vanaf je pc met de live cd opstarten. Grote kans dat de popcon zo herkend wordt.
Via de Verkenner programmas/File managers kun je dan zo de bestanden snel overzetten...
Via het netwerk gaat je dat heeeeel lang duren... met risicos op fouten...
Van usb stick naar mijn server kost 60 GB overzetten ongeveer 3/4 uur (usb2).
 
Nou ja heren, hij hangt al in het netwerk dus via het netwerk lijkt mij het handigst (snelheid maakt niet uit, als het maar gebeurt) Maar ik kan niet gewoon rechtsklikken en kopiëren naar doen. Ook knippen en plakken is geen optie, hij is waarschijnlijk Ext3 geformatteerd.
 
Aha... je hebt een andere vraag dan eerst..... ;)
Via het netwerk zou je moeten copyen... das vaak samba/smb (en dan maakt ext3 of ntfs minder uit), maar je moet wel de rechten hebben om dat te mogen en die heb je blijkbaar niet, alleen maar leesrechten wrs anders had je er wrs helemaal niet op mogen komen...
Dus ga naar de configuratie tool van de popcorn en zorg dat je als ingeploegde gebruiker ook schrijfrechten hebt..
Maak eventueel ook een 2e gebruiker aan als reserve met dezelfde rechten mocht er een probleem zijn kun je er alsnog bij...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan