lijst plaatsen op AD op basis van Itil

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manuela01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2014
Berichten
1
Dag,

ik ben nog niet zo heel lang in de ICT wereld...
maar heb vandaag opdracht gekregen om een Exel bestand met personeelsinfo te plaatsen op de Active Directory op basis van Itil.

nu wil mijn manager dat ik met wat voorstellen kom om dit te plaatsen met de volgende eisen:

Betrouwbaar
Uniform
Smtp adres op basis van personeelsnummer

gezien mijn weinige ervaring maar wel de leergierigheid wilde ik vragen of iemand hier ideen heeft?
Scripte is geen optie :eek:

ik hoor graag van jullie en bij deze alvast bedankt :)

met vriendelijke groet,
Manuela
 
Geen idee waar je het over hebt. Een bestand (dus ook niet excel) kun je niet in AD plaatsen. Wat ITIL er mee van doen heeft is me ook een raadsel. Stap 1 zou dus kunnen zijn om eens duidelijk te krijgen wat de opdracht nu eigenlijk is.

Gokje van mijn kant. Je hebt een boel gegevens in Excel en moet op basis daarvan accounts maken in AD, werkende volgens de ITIL methodiek. Simpel als scripten namelijk geen optie is dan moet je de gegevens overtypen in AD.
 
Je kunt via powershell wel een csv importeren in AD
http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee176874.aspx
. het Itil gebeuren lijkt mij meer betrekking te hebben op de gegevens welke in de accounts komen. Denk dan aan voornaam,achternaam,afdeling,kantoorruimte,telefoonnumer,enz. eigenlijk dezelfde gegevens welke in de helpdesk tool geplaatst worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan