internet soms heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2014
Berichten
3
Ik heb al een hele periode last dat het bekabeld internet (gebruik chrome) met momenten heel traag is. Druk ik dan eens op F5, gaat het vaak meteen naar de pagina.
Zelf scrollen op facebook heeft soms zijn tijd nodig. De pc zelf is schoon en wordt regelmatig met hitman pro gescant.

Onlangs heb ik ook een laptop van iemand op mijn netwerk via kabel aangesloten, en merk ook dat hij traag werkt.
Het downloaden en speedtest is naar mijn mening zeer goed.

Iemand een idee wat dit nog zou kunnen zijn? Begin al aan de telenet modem of switch te denken.
Het is allesinds een irritant probleem die nogal moeilijk te omschrijven is...

Bedankt!
 
Tips:

Heb je onlangs nog iets geinstalleerd. Vaak is de oorzaak een instelling of beschadiging in de installatie van het beveiligprogramma dat we in gebruik hebben zoals antivirus programma of firewall.

Heb je deze geprobeerd om eens volledig uit te schakelen of te verwijderen? Wel weer inschakelen later he.

Heb je meerdere virus programma's draaien. Een volstaat dan wel he.

Als dat nog niet gebeurd is, raad ik je aan om dat uit te voeren. Het zijn slechts tips.

Probeer chrome te updaten. Je weet wel hoe dat moet he. Of pak eens Internet Explorer.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het Helpmij forum,
Altijd de provider bellen want zij kunnen de verbinding doormeten. Het zou kunnen dat de verzoeken niet goed bij hun binnenkomen, doordat de kabel onder water ligt of verbindingen slecht geworden zijn.

Het eerste wat ze dan vragen is om de modem te resetten volgens de aanwijzingen in de handleiding, met het knopje achter het kleine gaatje meestal.

Kabel werkt met een groep aangesloten gebruikers. Onderling kunnen die elkaars verbinding flink vertragen. Er zal iemand in de straat een populaire website kunnen hosten, bewaking camera's hebben of op torrent sites veel zaken ter beschikking stellen. Vraag de provider eens of er druk Internet verkeer in de omgeving is.

De provider hoort dit soort dingen op te lossen en kan een reparateur sturen. Het is van belang dat je de klacht zo goed mogelijk omschrijft en onderbouwd én dat je de bij jezelf gelegen oorzaken uitsluit want anders betaal jij de kosten. Ik heb zelf al een paar keer een reparatie gehad, het betrof problemen met de kabel zelf en versleten modem/routers. Een vergelijk met een laptop is nog niet zo een heel sterk argument maar de metingen die zij zelf uitvoeren moeten uitsluitsel kunnen geven. Zorg dat stekkers er goed in zitten en overbodige apparaten even niet aangesloten. Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan