Gebruiken van File uit resource

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cross

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Berichten
142
Hi,

Ik wil graag dat vanuit mijn programma een RDP file kan worden opgestart met daarin verwerkt de instellingen voor de RDP/VPN connectie.

Nu heb ik dit .RDP bestand toegevoegd als volgt:
The easiest way to manage resource files in your project is to selecting the Resources tab in the project properties. You can bring this up by double-clicking My Project in Solution Explorer or your project Properties under the Project menu item.

The resource types that are supported in the Resource Editor are:

Strings
Images (PNG, BMP, GIF, JPEG, and TIFF are supported!)
Icons
Audio
Files
Other



Misschien een gekke vraag, maar hoe roep ik dit op in mijn code ?

Code:
    Private Sub Button4_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button4.Click
        Process.Start("D:\newproject\remote.rdp")

Bovenstaande gebruik ik nu, dit werkt echter ( Logisch ) alleen op mijn systeem.. Dit wil ik dus graag ingebakken hebben.

Heeft iemand suggesties ? En eventueel ook een uitleg?
 
Hoi,

Je kan het bestand ook in dezelfde folder als de .exe zetten. Die folder kan je 'vinden' met het volgende lijntje code:
Code:
Application.StartupPath
Dan kan je het bestand dus zo starten:
Code:
Process.Start(Application.StartupPath & "\remote.rdp")

Let wel op dat het bestand dan niet in de resource moet staan maar in de map waarin het programma (de .exe) zelf ook staat.

MartinJM
 
Dat zou dan wel betekenen dat ik die file telkens met de hand mee moet kopieren ?

Anders is deze nog niet te benaderen .. Of heb ik het mis ?
 
Hoi,

Je zou het bestand samen met de .exe in een zip kunnen zetten zodat hij bij uitpakken op de goede plek terecht komt.

Ik geloof dat er ook een manier is om bestanden vanuit de resource tijdens runtime in een map te zetten, maar daarop moet je even zoeken op google. Dan kan je namelijk het bestand uit de resource in een map zetten en dan uitvoeren.

MartinJM
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan