e-mailaccounts overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

2db8er

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2015
Berichten
2
heeft iemand een idee op welke wijze alle e-mailaccounts van de outlook 2010 gemakkelijk kunnen overgezet worden naar een andere pc met Outlook 2010 of 2013. de e-mails, agenda; contactpersonen en notities kan met exporteren en zitten in het bestand *.pst. Anders zou ik telkens de 10 of 15 e-mailaccounts terug moeten aanmaken.
Office zet alles zo verscholen e-mailaccount.PNG
Outlook houdt alle e-mails, agendapunten en ... bij, ook wanneer deze verwijderd zijn. de *.pst bestand wordt steeds maar groter en groter, waardoor outlook alsmaar trager wordt. wanneer ik dan een image zou terugzetten en de e-mailaccounts terugzetten en e-mails en agendapunten en contactpersonen van de vorige exporteren en bij de nieuwe image terug importeren. Dan blijft de *.pst bestand binnen de perken.
Dit zou ook handig zijn om e-mailaccounts overzetten van een oude pc naar een nieuwe. De mappenstructuur blijft toch hetzelfde bij het im- en exporteren. Regels kan men ook ex- en importeren. Waarom de e-mailaccountinstellingen niet.
 
Welkom bij helpmij.nl

kijk eens in dit topic.
scrol naar beneden en zie de onbekende informatie/
 
Deze info al ik ook al gevonden op t net, maar de verwijzing naar de wizard in Windows7 en Office 2010 is niet te vinden. Toch bedankt.
e-mailaccount-+.jpg
 
Er zijn een paar manieren:
a. Exporteer de volgende registersleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Outlook
en importeer die op de andere computer.
NB: De wachtwoorden voor de accounts heb je daarmee niet! Dus die moet je dan alsnog invoeren per account.
b. Start op de oude computer Windows Easy Transfer
Instructies: hier
Aangeven dat dit de OUDE computer is.
Zorg dat je alleen de opties gebruikt die je nodig hebt, dus de e-mail account instellingen.

Zodra opgeslagen, het opslagmedium meenemen naar de andere computer en daar hetzelfde doen, maar dan aangeven dat dit de NIEUWE computer is.
Als het goed is worden dan de instellingen overgenomen. Of daarbij ook de wachtwoorden meekomen weet ik zo snel niet, dat is een kwestie van uitproberen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan