Tal van bestanden niet meer te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

altijdwattedoen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 dec 2012
Berichten
1
Beste Forum lezer,

Ik heb een probleem dat ik met name afbeeldingen maar ook andere bestanden zoals Excel en Word bestanden die zijn opgeslagen op mijn computer of externe harde schijf niet meer geopend kunnen worden.

Wat mij zorgen baard is dat ik op 1 datum het gros van mijn bestanden zijn bewerkt wanneer ik in verkenner kijk, terwijl ik weet dat ik daar bijna zeker op die datum niets mee heb gedaan.
de bestanden zijn wel zichtbaar en in sommige gevallen ook de mini weergave, maar wanneer ik ze open krijg ik de melding als zie afbeelding.

HM, niet openen bestand.JPG

Zijn mijn zorgen terecht, en heb ik te maken met een virus aanval oid.

vg,
 
Hallo, dubbelklikken ook niet. Het is wel vreemd dat je dit ook hebt met word en excel bestanden.

Wat is die melding rechtsbeneden HM, dat bevalt me niet. Is dat je virus scanner. Heb je meerdere virus scanners. Een is voldoende. Vaak conflicten met meerdere.

Heeft het wel altijd goed gewerkt. Heb je iets gedownload, ben je op een gevaarlijke site geweest. Je zou systeemherstel kunnen overwegen. Maar daar zou ik even mee wachten.

Voer de system file checker van Windows uit. Type bij start -> uitvoeren sfc /scannow -> Enter. Denk aan spatie achter sfc

Heb je dit bij alle afbeeldingen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan