Jquery

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsjanssen6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2013
Berichten
168
Hallo,

Ben een beetje aan het experimenteren met jquery. Alleen weet ik even niet hoe
ik verder moet. Ik wil eigenlijk dat zodra je op een woord klikt dat dit verdwijnt alleen zodra ik dit
in een extern bestand zet werkt het niet? (zie screenshots) Weet iemand wat ik fout doe? Als ik in de paginabron
kijk zie ik wel dat de laatste script tag niet afgesloten wordt terwijl dit wel in het html document staat?

Lars

Screenshot html&jquery.jpg
paginabron.jpg
 
Je include de jquery bestanden verkeerd, normaliter doen we dit in de HEAD van een webpagina.

verander:
HTML:
<script type="text/javascript" src="js/ext.js"</script>
<script type="text/javascript" src="js/jquery.js"</script>

in (en plaats tussen de HEAD tags)

HTML:
<script type="text/javascript" src="js/ext.js"></script>
<script type="text/javascript" src="js/jquery.js"></script>
 
Bedankt voor je antwoord. Dit had ik ook al geprobeerd maar werkt helaas ook niet. Normaal zet je script toch eigenlijk ook onderaan?? Ook al geprobeerd om het <script></script> in het html bestand te zetten maar dan gebeurd er ook niks.
 
Hoi Lars,

Je moet eerst jQuery laden en daarna je eigen externe bestand.
Als dat niet werkt, zou ik zorgen dat je script pas laad als het document geladen is, dit doe je zo:

$(document).ready(function(){
// je script hier
});

Succes!
 
Dat gaat toch zeker alleen lukken wanneer ieder woord in een eigen DIV o.i.d. staat ?
Een separaat woord in een lap tekst is toch niet te onderscheiden binnen JavaScript ?
 
Bedankt voor de hulp. Helaas werkt het dan ook niet!? Ik zal even precies documenteren wat ik doe.


Dit staat in het html document>
HTML:
<!DOCTYPE HTML>
<html>
<head>
<script src="//code.jquery.com/jquery-1.10.2.js"></script>
<script src="js/ext.js"></script>
</head>
<body>
<p id="test" >test</p>
</body>
</html>
Dit staat in mijn script>
[js]
$(document).ready(function(){
$('#test').click(function() {
$('#test').hide();
});
});
[/js]

Bijgevoegd zie je mijn mappen structuur. En een screenshot van de paginabron.
paginabron.jpg
mappenstructuur1.jpg
mappenstructuur2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou kunnen proberen om de nieuwste gecomprimeerde versie van jQuery te downloaden en deze dan te laden in je document vanuit je JS map? (http://jquery.com/download/)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens in je console als je error hebt, zo ja welke?
(Zie je vorige post 1ste screenshot)

Je zal wss je html bestand openen in de browser waardoor de url als volgend zal zijn: file:///C:/jq.html
Omdat je //code.jquery.com/jquery-1.10.2.js gebruikt zal de browser automatisch naar file:///code.jquery.com/jquery-1.10.2.js zoeken wat hij niet kan vinden.

Enkel als je dit op een webserver zet kan je // gebruiken.

Gebruik nu een lokale jquery of gebruik http://code.jquery.com/jquery-1.10.2.js.
 
Laatst bewerkt:
Jup dat is het probleem! Omdat ik het local draaide zocht hij naar een url. Nu werkt het ook als ik het op een server zet.

Wederom bedankt!!
 
Je include de jquery bestanden verkeerd, normaliter doen we dit in de HEAD van een webpagina.

Waar je hem plaatst hangt van de applicatie af, een pagina wordt van boven naar beneden ingeladen. Zet je de script-tags onderaan de pagina dan wordt eerst de volledige pagina geladen en daarna pas Javascript-bestanden, dit zorgt er voor dat de pagina wel meteen zichtbaar is en niet blijft "hangen" bij een trage verbinding of fouten in het Javascript :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan