Toshiba Satellite 4030 CDS geen geluid Windows 98 SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

barroidh

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2015
Berichten
5
Op de Toshiba heb ik Windows 98 SE . In apparaatbeheer wordt de geluidskaart wel herkend als " PCI Audio Device " , maar ik kan er nergens een werkend stuurprogramma voor vinden . In de Satellite 4030 CDS zou een Soundblaster 16/Pro PCI geluidskaart zitten . Op Vogons driver library kan ik er geen werkende driver voor vinden en ook niet op de Creative site noch helpdrivers.com.
 
WIndows 98??? Dat zal inderdaad wel lastig zijn.
Maar hier een setje standaard drivers van Toshiba zelf.
Wellicht dat het dan werkt.
 
Standaard drivers

Ik zie geen link naar de drivers van Toshiba ?
 
Standaard drivers

Bedankt . Op die website is echter alleen de display driver te downloaden , niet een geschikte geluidskaart driver.
 
Ik heb er een paar drivers gevonden, maar ik besloot toch maar Windows XP te proberen . Met die Windows worden de drivers voor beeld en geluid, USB - ondersteuning al automatisch geinstalleerd.
 
Ok, toch nog even voor je opgezocht, omdat ikzelf al heel lang een nog steeds werkende 4030 CDT heb, deed op de oude ter ziele gegane 20GB schijf een multiboot met DOS-6.22, W95, W98, W2K & WXP, omdat het kon, nu op een 4GB alleen WXP.

Hier kan je bij Toshiba zelf alle drivers ophalen, voor WXP kan je de W2K drivers gebruiken onder Compatibiliteitsmodus:

http://support.toshiba.com/support/driversResults?freeText=1073769733

Paar keer klikken op More voor alle drivers, kijk onder Filter even bij Special & Toshiba, want je hebt sowieso voor alle Windows ik dacht de Tivoli-driver zoals dat heet nodig. BIOS alleen bijwerken als dat nodig is & je heel zeker van je zaak bent, het Companion-floppy moet er ook tussen zitten waarmee je het BIOS-wachtwoord kan instellen of verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan