Switch werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurr25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2015
Berichten
2
Beste HM forum gebruikers,

Tot voor kort is mijn (zgan) TP-Link switch ermee opgehouden.
Ik heb deze niet heel lang geleden aageschaft omdat mijn vorige (om en nabij) 7 jaar oude switch de geest had gegeven.
De TP-Link heeft het altijd zonder problemen gedaan, kwestie van inpluggen en internetten maar.

De setup is als volgt:
UPC Modem --> TP-Link switch --> 2 desktop pc's

Het probleem is nu dat ik op beide pc's geen verbinding krijg maar wanneer ik de switch omzeil en dus rechtstreeks verbinding maak met de modem dat ik wel een verbinding heb.
Wanneer de switch ertussen zit en ik de probleem oplosser draai krijg ik de melding "LAN-verbinding heeft geen geldig IP-configuratie"
Ik heb de modem al meermaals gereset door de stekker uit het stopcontact te halen in de hoop dat deze het dan wel zou doen maar tevergeefs.

Ook heb ik in CMD al de volgende handelingen uitgevoerd:
ipconfig /all
ipconfig /release
ipconfig /renew

Waarbij het de laatste opdracht een error gaf: "Unable to contact your DHCP server"

Ik heb er al op gegoogled (waarbij ik dus ook de ipconfig stappen heb gevonden) maar weet nu niet echt meer hoe ik verder moet en waar het aan kan liggen.
Vandaar dat ik mijn probleem hier plaats.

Mvg,
Jurriën
 
Die DHCP server zit in je Modem/Router. Als je switch is aangesloten op dezelfde wijze als waarop het wel werkte doet 'ie het dus niet en krijg je daarom die melding. De PC's krijgen dan ook geen IP adressen van de DHCP. De ipconfig /renew opdracht vraagt deze aan de DHCP server. De switch kan zelf stuk zijn of de power adapter.
 
Laatst bewerkt:
De power adapter is niets mis mee, de lampjes van de power indicator en van poort 2 en 3 (waar de 2 pc's op zijn aangesloten) branden zoals deze dat altijd deden.
De poort waarop ik de kabel vanaf de modem heb zitten brand niet, in geen elk van de poorten wanneer ik deze uitprobeer.

Een andere switch heb ik momenteel niet liggen maar wat ik dus begrijp is dat de kans zeer groot is dat deze switch ook om zeep is?
Dan is een ritje naar de verkoper op zijn plaats en hopen dat dit onder de garantie valt.

Bedankt voor de vlotte reacties!
 
Probeer eens een andere kabel van de modem naar de switch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan