Naam van bestanden laten weergeven in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicktenwolde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2012
Hallo,

Een vraag, misschien een uitdaging, ik heb geen enkel idee.
Van Excel snap ik weinig en code's snap ik al helemaal niks. Wie zou mij hier mee kunnen helpen?

Ik heb een hele grote map (Bijna 100 GB) aan karaoke MP3's maar ook met .CDG bestanden (Film).
Nu wil ik graag mijn klanten een boek aanbieden met al deze nummers erop, puur om een karaoke bar te verhuren.

Hoe kan ik de gehele map (bijvoorbeeld het bestand C:\karaoke\3 Doors Down - Let Me Go.rar en het bestand C:\karaoke\3OH!3 Double Vision.rar) in Excel krijgen? Is dit mogelijk?

Ik bedoel dat ik het dus zo zie in Excel:
- 3 Doors Down - Let Me Go
- 3OH!3 - Double Vision

OF:

- C:\karaoke\3 Doors Down - Let Me Go.rar
- C:\karaoke\3OH!3 Double Vision.rar

etc. etc.

Dan zorg ik er zelf wel voor dat C:\karaoke\ verdwijnt.

Ik hoop op een antwoord.
Alvast bedankt.
Nick ten Wolde.

Beste,

Er is freeware te vinden op het internet waarmee je een directory afdrukt in Word. Met kopiëren en plakken heb je alles in Excel maar hoeft dat wel?

Laatst bewerkt:
Nick,

Is het een reguliere folder met bestanden erin? Of bedoel je een gecomprimeerd bestand (rar of zip) met bestanden erin?
In het eerste geval kun je onderstaande code gebruiken (of gebruik de bijlage, als je niets van VBA begrijpt). In het tweede geval wordt het erg complex. Daar kan ik je iig niet bij helpen.

Deze code laat je een folder selecteren en loopt door alle bestanden in de geselecteerde folder heen en schrijft deze in een (nieuw) tabblad weg.
Let op. Deze code negeert eventuele bestanden in subfolders!

Code:
Sub BESTANDEN_WEERGEVEN()

On Error GoTo ERRORHANDLING

'FOLDER MET BESTANDEN SELECTEREN
    With Application.FileDialog(msoFileDialogFolderPicker)
        .Title = "Selecteer een folder"
        .AllowMultiSelect = False
        If .Show <> -1 Then
            MELDING = MsgBox("U heeft geen folder geselecteerd. Actie wordt beëindigd.", vbOKOnly, "Easy Intelligence")
            Exit Sub
        Else
            If Right(.SelectedItems(1), 1) <> "\" Then FOLDERDIR = .SelectedItems(1) & "\"
            If Right(.SelectedItems(1), 1) = "\" Then FOLDERDIR = .SelectedItems(1)
        End If
    End With

'NIEUW TABBLAD AANMAKEN
    Set TABBLAD01 = ThisWorkbook.Worksheets.Add(After:=ThisWorkbook.Worksheets(ThisWorkbook.Worksheets.Count))
    TABBLAD01.Name = "Lijst " & Format(Now(), "dd mmm - hhmmss")

'DOOR ALLE BESTANDEN HEENLOPEN
    EDITREGEL = 1
    BESTAND01 = Dir(FOLDERDIR)
    While BESTAND01 <> ""
        TABBLAD01.Cells(EDITREGEL, 1) = BESTAND01
        TABBLAD01.Cells(EDITREGEL, 2) = FOLDERDIR & BESTAND01
        TABBLAD01.Cells(EDITREGEL, 3) = Mid(BESTAND01, 1, InStrRev(BESTAND01, ".") - 1)
        TABBLAD01.Cells(EDITREGEL, 4) = Mid(BESTAND01, InStrRev(BESTAND01, ".") + 1, 100)
        EDITREGEL = EDITREGEL + 1
        BESTAND01 = Dir
    Wend

'AFRONDEN
    MELDING = MsgBox("Uw actie is succesvol afgerond.", vbOKOnly, "Easy Intelligence")

Exit Sub
ERRORHANDLING:
MELDING = MsgBox("Oeps. Er is een onbekende fout opgetreden." & Chr(10) & "Uw actie is niet succesvol afgerond.", vbOKOnly, "Easy Intelligence")
End Sub

Gr. Tom

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan