Port forwarding hulp nodig voor IP - camera

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert63372

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2015
Beste forum leden,
Ik heb een IP camera aangeschaft en wil deze aansluiten. Hiervoor moet ik wat poorten open zetten, ik heb van allerlei tutorials tot youtube filmpjes zitten kijken maar ik krijg het maar niet voor mekaar.

Ik heb een KPN de experia box ZTE v9 (fabrikant ZTE H368N , qua software identiek aan de H220N)
Mijn IP camera heeft het volgende IP adres: 192.168.1.123
Ik heb mijn laptop een vast IP adres gegeven: 192.168.2.150

Ik wil de volgende poorten open hebben:
TCP 80, 554 & 8091

Zo staat het nu in het modem:
foto1.JPG

In het andere scherm heb ik dit natuurlijk gekoppeld aan 'IP camera' welke ik heb aangemaakt:
foto 2.JPG

Met deze link: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ controleer ik vervolgens of de poort open staat, en iedere keer krijg ik de melding:
Closed Port 554 is closed

Ik heb tevens een programma port-forwarding geïnstalleerd, dit programma zegt ook dat de poorten dicht zijn.

Mijn IP camera werkt namelijk niet, deze staat zogenaamd uit, ik weet dat dit een kwestie is van de poorten open zetten en klaar, kan iemand mij aub helpen?

Laatst bewerkt:
en heb je in de software van de ip camera ook het interne ip adres gezet met de laatste cijfers 123 ?

@puppie, Ja dat heb ik ook gedaan, met de IP software heb ik tevens de camera ook gevonden, volgens de handleiding heb ik het IP adres gelijk gemaakt aan het DHCP IP adres. (standaard was die 192.168.0.123)

Ik heb nu 192.168.1.123 veranderd in 192.168.2.123 (LAN adres), met standaard gataway: 192.168.2.1
Dit omdat alle aandere apparaten ook 192.168.2.xxx hebben (modem heeft als ip adres: 192.168.2.254).

Ik heb in de router bij DHCP-binding de IP camera ook toegevoegd door het MAC adres van de camera + IP adres in te vullen.

Mijn IP camera blijft zeggen: device offline, de IP camera staat gewoon aan en wordt ook in mijn IP software programma gevonden.

De poorten zijn nog steeds closed? Is dit de reden dat de camera volgens de software zogenaamd 'offline' is?

a. Heb je de portforwarding in de ZTE wel aangepast aan het huidige nieuwe ip-adres van de camera? Dus 192.168.2.123?
b. Werkt de camera intern wel? Dus op 192.168.2.123? En op alle poorten die je aangaf? [Poorten 554 en 8091 die jij aangeeft in je startposting is bepaald geen standaard poortnummer voor een ip-camera, wel 80 of 443.]

Overigens test ik zelf altijd TCP poorten vanaf http://canyouseeme.org
Jouw site ken ik niet, maar mogelijk werkt die (ook) goed.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties, bedankt voor jouw reactie

A: In mijn 1e post bij de 2e foto, bedoel je dat IP adres waar staat LAN Host? Die had ik al aangepast naar 192.168.2.123
B: De poorten 554 en 8091 zijn als het goed is de poorten die nodig zijn voor een camera met h.264, in de handleiding staat dat ik deze poorten moet gebruiken.
Intern heb ik de camera nog niet werkend gekregen, hoe test ik dit? In mijn software programma van de camera is de camera volgens de software offline.

Mijn IP camera heeft het volgende IP adres: 192.168.1.123
Ik heb mijn laptop een vast IP adres gegeven: 192.168.2.150
Het ontgaat me even waarom je 192.168.1.xxx en 192.168.2.xxx gebruikt.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
@hoogteijling: Het ZTE LAN netwerk is 192.168.2.x , niet 192.168.1.x , dus moet er geportforward worden naar een 192.168.2.x ip-adres. Is de ip-camera rechtstreeks aangesloten aan de ZTE, dan moet de ip-camera (dus) een 192.168.2.x ip-adres hebben.

@robert: Je moet het eerst lokaal werkend hebben voordat het zinvol is om iets met portforwarding te gaan doen.
a. Is de ip-camera rechtstreeks bedraad/draadloos aangesloten aan de ZTE? [Mag evt. een switch of een accesspoint of een repeater tussen zitten maar niet een breedband (draadloze) router.]
b. Vergelijkbare vraag voor je pc: Is je pc rechtstreeks bedraad/draadloos aangesloten aan de ZTE? [Mag evt. een switch of een accesspoint of een repeater tussen zitten maar niet een breedband (draadloze) router.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties,

dat van die 192.168.2.xxx heb ik nu in ieder geval goed staan.

A: De IP camera is met een LAN kabel rechtstreeks verbonden met de ZTE.
B: De laptop was draadloos verbonden met de ZTE, ik heb dit nog niet bekabeld geprobeerd, ik dacht dat het geen verschil uit maakte?

M.b.t. B: Voor "rechtstreeks" maakt het niet uit of dat bedraad of draadloos is. Dat schreef ik toch?

Tijs.

@hoogteiling: Dat zal dan in dit geval toch echt http://192.168.2.123 moeten zijn...

Tijs.

@dnties,
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben maar ik kan niet meer uit de eerdere posts halen of er nu een foutje zat in een IP adres of dat het wel goed was.
Zie ook mijn eerdere POST#6

Groeten Marcel

Het ZTE LAN netwerk is 192.168.2.x en de ip-camera is rechtstreeks erop aangesloten, dus zou 192.168.2.123 een bereikbaar ip-adres zijn voor alle pc's/laptops die (rechtstreeks) op de ZTE zijn aangesloten.

Natuurlijk kunnen we vanaf hier niet nagaan of
a. Het subnetmasker correct is ingesteld op de ip-camera, maar ik neem aan dat Robert dat correct op 255.255.255.0 heeft ingesteld.
b. Het vast instellen van 192.168.2.123 op de ip-camera een conflict creëert met een pc/laptop/smartphone die vanuit de ZTE datzelfde ip-adres al uitgereikt heeft gekregen. Laten we uitgaan van de meest positieve uitkomst wat dat betreft.

Tijs.

@dnties,

A, subnetmasker is inderdaad correct ingesteld, het software programma vind de IP camera ook en neemt automatisch het juiste subnetmasker over.
B, dat heb ik gecontrolleerd, geen overige apparatuur met toevallig hetzelfde IP adres.

Ik ben momenteel op mijn werk, ik zal vanavond weer eens kijken en ook even een screenshot plaatsen van het software programma waarin alle internet gegevens staan.
Ik zal dan ook even kijken of de IP camera bereikbaar is via http://192.168.2.123 en ik zal de laptop even bekabeld verbinden voor de zekerheid.

Ik ben tot nu toe al heel blij met jullie hulp, bedankt voor het meedenken! :)

De camera heeft een wat onbekend merk, ik heb deze via China laten overvliegen, het is een 2.0 HD camera met IR filter, draait o.a. op ONVIF.
Het is gelukt, de IP instellingen stonden nog niet op 192.168.2.123 in het software programma van de camera.
Ik heb nu beeld via mijn programma dat werkt goed, alleen via de browser kan ik de camera nog niet zien. Ik krijg de melding dat de 'plugin' geinstalleerd moet worden?
Wanneer ik de plugin installeer kan ik nog steeds niets zien. Ik denk dat dit te maken heeft met de poorten 80, 554 en 8091 die nog steeds dicht zijn.

Wat moet ik nu doen om mijn poorten open te krijgen?

Zo staan mijn modem instellingen nu:
zte1.JPG
zte2.JPG
En dit zegt de browser:
browser.JPG
Ik heb de plugin al meerdere keren geinstalleerd, ik krijg deze melding op IE en chrome

Heeft dit met de poorten 80, 554 en 8091 te maken die nog dicht zijn? (dit zijn trouwens de poorten die worden genoemd in het software programma van de camera)
Deze foto zit bij mijn handleiding:
UC.JPG

Laatst bewerkt:
Poorten dicht heb je alleen extern wat mee te maken, niet op je thuisnetwerk.
Dus als het via je browser niet werkt op het 192.168.2.123 adres dan moet ik wat dat betreft passen, maar je zult het zowiezo lokaal werkend moeten krijgen voordat het zin heeft om het extern (via portforwarding) te gaan proberen.

Tijs.

Is het niet zo dat je op het rood doorkruiste icoontje rechts bovenin je browser kunt klikken en de toestemming geven?
tQKt8xn.png

Want de plugin zal wel geïnstalleerd zijn zoals je zelf al aangeeft maar meestal moet je hem in je browser nog toestemming geven.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
@hoogteijling

Het is gelukt, het was inderdaad dat blokje aanklikken en '192.168.2.123' toestaan.

Bedankt tot zo ver jongens het is gelukt om de camera nu lokaal werkend te krijgen. Jullie hebben mij super geholpen. Ik ga nu kijken of ik op mijn mobiel ook beeld kan krijgen buiten mijn thuisnetwerk om.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan