Port forwarding hulp nodig voor IP - camera

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ik heb van alles geprobeerd maar het lukt mij niet, ik heb gegoogled en op het KPN forum gekeken naar mijn KPN ZTE v9 modem en ik zag af en toe een reactie dat er via het KPN netwerk niet te controleren is of de poort nu open of dicht staat?

Ik heb toch echt de port forwarding nu goed staan in het modem maar als ik een check doe op internet dan blijft het aangeven: port 80 is dicht (op die test websites).

Nu heb ik dit geprobeerd: Wanneer ik op het thuisnetwerk naar 192.168.2.123 ga krijg ik mijn log in scherm van de camera te zien.

Als ik bijvoorbeeld dit in vul:
192.168.2.123:79 (79 is niet open gezet)
dan krijg ik niets in beeld.

Vul ik dit in:
192.168.2.123:80 (80 zou open moeten zijn)
dan krijg ik het login scherm van de camera zoals ook gebeurd zonder :80 erachter te zetten.

Betekent dit dat poort 80 open is? (als ik trouwens 554 of 8091 probeer dan werkt de pagina ook niet) dus 80 zou wel speciaal voor web zijn. Ik ben bang dat de poorten nog steeds dicht zijn, in mijn post hier boven heb ik nog 2 plaatjes staan hoe de instellingen van het modem staan)

Als ik mijn IP adres (die hier vindbaar is: http://whatismyipaddress.com/) invul op mijn mobiel (iphone 5) met een 3G verbinding met daarachter :80 krijg ik de melding dat safari de pagina niet kan openen.

Doe ik nu iets verkeerd of staan mijn poorten dan nog steeds dicht? Pff wat een gedoe ook zeg :p
 
Laatst bewerkt:
In jouw POST#17 staat een screenshot.
Verander de Web Access Port van 80 naar bijv 1001.
Wanneer je dit hebt gedaan kun je de camera alleen nog benaderen door in te typen: http://192.168.2.123:1001
Vervolgens in je router port 1001 forwarden naar je camera IP adres 192.168.2.123 en dan kijken of je er van buitenaf bij kunt komen, dus extern IP adres:1001 intypen.

Schakel ook voor de zekerheid ook je (windows) firewall uit als je die gebruikt.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met hoogteijling eens dat mogelijk poort 80 dicht staat op de ZTE (omdat die poort (ook) wordt gebruikt om de ZTE zélf te configureren).
Wat ik (nogmaals) mis is een bevestiging dat het momenteel vanaf je eigen thuisnetwerk wel volledig werkt
Ik hamer er nu (voor de allerlaatste keer) op dat het eerst lokaal moet werken voordat portforwarding zinvol is.

@hoogteijling: De Windows firewall is hier geen partij, omdat het niet een dienst is die op een Windows computer draait. Enige (mogelijke) nut om de firewall af te zetten is tijdens de test of het in het eigen thuisnetwerk wel werkt.

Tijs.
 
@dnties
TS heeft hem lokaal al werkend gekregen.
@hoogteijling

Het is gelukt, het was inderdaad dat blokje aanklikken en '192.168.2.123' toestaan.

Bedankt tot zo ver jongens het is gelukt om de camera nu lokaal werkend te krijgen. Jullie hebben mij super geholpen. Ik ga nu kijken of ik op mijn mobiel ook beeld kan krijgen buiten mijn thuisnetwerk om.:thumb:

Groeten Marcel
 
@hoogteijling, dat zal ik nog even gaan proberen, echter had ik ook andere poorten geforward (554 & 8091 & 8080) deze zijn
volgens de port checker ook nog steeds closed?

@dnties, ja vanaf mijn eigen thuisnetwerk werkt het nu volledig.
Oftewel, als ik op IE of Chrome nu intyp: 192.168.2.123 (ip adres van mijn camera) dan krijg ik ook mijn login scherm, na inloggen heb ik live beeld.
 
In jouw POST#17 staat een screenshot.
Verander de Web Access Port van 80 naar bijv 1001.
Wanneer je dit hebt gedaan kun je de camera alleen nog benaderen door in te typen: http://192.168.2.123:1001
Vervolgens in je router port 1001 forwarden naar je camera IP adres 192.168.2.123 en dan kijken of je er van buitenaf bij kunt komen, dus extern IP adres:1001 intypen.

Schakel ook voor de zekerheid ook je (windows) firewall uit als je die gebruikt.

Groeten Marcel

Dit werkt lokaal wel, bijv 1001 of 8080 , 9090, 50000
Van buitenaf niet.
Wat ik ook doe, of ik nu 80 probeer of dit wijzig in iets anders via de software (8080, 9090, 50000) ik kom er maar niet in. Bij de port checks blijft die zeggen; Port is closed.
De camera draaid op ONVIF 2.0 software.

Nu heb ik portforwarding met mijn HP netwerk printer geprobeerd (portforwarding na het IP adres van mijn printer natuurlijk), met poort 80.. en ja hoor die krijg ik wel open! ik kan van buiten af via mijn extern ip adres + :80 in mijn printer komen, als ik een port check doe is de port tevens open.


Enig idee wat het nu nog zou kunnen zijn? Wel gek dat het met de HP printer wel lukt maar met de IP camera niet :s beide zijn ook lokaal gewoon toegankelijk door naar het IP adres van het apparaat te gaan.

Ik heb trouwens nu ook een ander modem getest, een experia box V8 (voorganger van de v9 van KPN). Deze is van het merk arcadyan i.p.v. ZTE en hier valt qua portforwarding wat meer mee te doen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan