Kan niet verbinden met het internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dynatje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2015
Berichten
2
Hallo,

Mijn probleem gaat als volgt, er is geen driver voor mijn Ethernet controller...
Ik heb vanacht windows 7 opnieuw geinstalleerd en vanaf dit moment kan ik niet meer op het internet

- Device manager / Updating Driver etc etc.. werkt allemaal niet

- Adapterinstellingen / leeg.. staat niks..

Ben toch wel beetje spoor bijster en zou graag willen weten hoe ik dit kan oplossen.



Specs van Speccy

Operating system Windows 7 home premium 64bit sp1
8GB dualchannel ddr3
intel core 2 quad 18200
14mb nvidia standard vga graphics adapter
Optical Drives HL-DT-ST DVDRAM GH10N ATA Device


staat niks over internet bij.


Met respectvolle groet,

Dynatje
 
Probeer de naam van je netwerk kaart te krijgen door bijvoorbeeld je moederbord te googelen, en dan moet je naar een driver er voor zoeken en downloaden en op een usb zetten en dat installatie programma uitvoeren op je pc met problemen.
 
Dit is iets wat ik in het verleden ook enorm vaak heb gedaan, maar mijn asrock moederbord vind niks leuk en daardoor werkt dat nooit, vorige keer was het simpel een vakje unchecken, maar nu werkt niks.. van de juiste driver installeren heb ik toevallig net geprobeerd
 
Dubbelklik op de Ethernetadapter in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzemenu en bekijk de bovenste vermelding die verschijnt.
Je kunt dan op http://www.pcidatabase.com/
o.b.v. de genoemde VEN_XXXX id (die invullen bij Vendor search) en de genoemde DEV_XXXX id (die invullen bij Device search) uitvinden wat het voor apparaat is.
Dan de driver downloaden voor het Device downloaden bij de Vendor van het apparaat die je zojuist hebt uitgezocht.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan