email account verwijderd en er komt er post op binnen van nieuw account

Status
Niet open voor verdere reacties.

robcitroen

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
292
Ik heb een oud emailaccount verwijderd en een nieuw emailaccount toegevoegd.
Nu blijft in de mailbox het oude account staan en het nieuwe is toegevoegd.
Maar alle email die in het nieuwe account zou moeten komen te staan komt in de inbox van het oude account terecht.
Wie weet hier een oplossing voor?
 
Welke Windows en Office versie?
 
Laatst bewerkt:
Ok,
zorg ervoor dat verborgen mappen en bestanden weergeven in de verkenner ingeschakeld staan / zichtbaar worden.
Ga naar C:\gebruikers\jouwaccount\appdata\microsoft\outlook en check of het account er niet meer staat. Staat er nog een naam van het oude account (extensie .pst) dan is het account niet écht verwijderd. Verwijder het uit deze map.
 
Dan is dat iig goed.
Wat het verwijderen betreft : hoe heb je dat precies gedaan?
Uit het feit dat het oude account nog in de inbox voorkomt, lijkt het erop alsof je niet op de juiste wijze het account hebt verwijderd.
 
Kom ik toch weer terug op een eerdere opmerking en wel die van het pad naar Outlook in appdata. Vergeet even de extensie .pst en kijk of daar nog bestanden staan die de naam van een van de verwijderde accounts hebben (om het even wat de extensie ervan is). Staan die er nog? Dan verwijderen.
 
Ok, helder.
Rest mij nog de vraag welke gegevensbestand genoemd wordt onder accountbeheer van je nieuwe account. Dan kan het bijna niet anders dan dáár wordt naar een oud gegevensbestand verwezen.
 
Wat mij nu ook opvalt;

als ik de bestandslocatie open van mijn oude upcmail account kom ik op

c/gebruikers/gebruiker/mijn documenten/outlookbestanden/upcmail.nl.pst

In mijn inbox van het oude upcmail account zitten zowel emailberichten van mijn nieuwe kpnmail account als emails van mijn oude upcmail account
 
zoals je zelf kunt zien, bestaan de gegevensbestanden van de oude accounts nog.
 
Ik het pst bestand verwijderd, maar kan nu outlook niet meer opstarten.
zie foutboodschap
 

Bijlagen

  • 4Knipsel.JPG
    4Knipsel.JPG
    26 KB · Weergaven: 58
Zet 'm terug vanuit de prullenbak.
Ik ben het spoor echt even bijster wat er met jou accounts aan de hand is. ]

Je verwijdert een bestand waarvan het account verwijderd is en het resultaat is dat Outlook niet meer start, ik vat 'm even niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan