Data laden uit andere pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Berichten
1.895
Beste mensen,

Ik zoek iets dat waarschijnlijk heel simpel is om te maken, maar heel moeilijk om te zoeken op internet.
Stel je het volgende voor: Ik heb een pagina genaamd database.html en hierin staat een tabel met bepaalde data. In dit geval is dat Voornaam, Achternaam en een getal. Laten we er vanuit gaan dat de voor- en achternaam in de tabel niet veranderen, maar de getallen misschien wel.

Nou is er het volgende. Ik wil graag het getal opvragen dat achter een bepaalde naam staat en weergeven op een andere site. Dit wil ik niet doen met een <iframe> omdat ik enkel en alleen de cijfers wil laden. Hoe is dit te maken en is dit wel te maken in HTML? Misschien dat het namelijk in PHP moet, maar dat weet ik dus niet zeker.

Ik heb voor het gemak even een voorbeeld pagina gemaakt en geupload naar mijn site en is hier te zien.

Laten we zeggen dat ik het cijfer achter Jill Smith wil opvragen en op een andere pagina op mijn site wil opvragen.

Hopelijk is het niet al te moeilijk. Nog even voor de duidelijkheid, HTML, PHP, Javascript, het maakt niet uit. Als het maar werkt.

Alvast bedankt.
 
Moet ik wellicht een verdere toelichting geven of is het misschien gewoon niet mogelijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan