Java visual class versus window buider

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dixxy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2015
Berichten
2
Hallo forumleden,

Ik volg een studie aan de OU en ben nu bezig met object georiënteerd programmeren in java.
Deze cursus is helaas wat ouderwets en daarom loop ik nu tegen wat probleempjes aan.
In deze cursus maak je normaal gesproken de GUI met java visual class en die zit voorgeïnstalleerd op de eclipse versie die je daar vanaf de cursussite moet downloaden.
Deze versie van eclipse is trouwens ook erg verouderd.

In de eclipse versie die ik sinds een aantal weken heb 'eclipse luna' zit dat niet meer in.
In plaats daar van heb ik de window builder geïnstalleerd, alleen zit er wel een groot verschil in hoe de luna versie de code implementeert.

In de oude versie worden alle componenten gewrapped in een get methode en die worden bij elkaar gewrapped in een JPanel getJContentPane() methode die in de constructor worden gedefiniëerd.
Vervolgens doet de initialize() niks anders dan het frame de implementeren.
Vervolgens moet ik dan de attributen van de componenten met een eigen mijnInit() methode implementeren

bij de luna versie worden de componenten direct in de initialize() geplaatst en verdwijnt alles in de scope van initialize() en lukt het niet meer om nog op de aangeleerde wijze via mijnInit() de attributen te wijzigen.
Is de methode zo als ik die in de cursus krijg nog wel van deze tijd? en moet ik mezelf nu een hele nieuwe wijze aanleren voor het bouwen van een GUI?

Ik hoop dat er mensen zijn op het forum die een beetje snappen wat ik nu precies bedoel en mij wat advies kunnen geven.
Alvast bedankt!

Groetjes, Bert
 
Mag gesloten worden, ik heb inmiddels al door hoe ik te werk moet gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan