binnenhalen mails domeinen op vps windows server 2012

Status
Niet open voor verdere reacties.

iwankre

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2013
Berichten
13
Hallo Mensen,

ik ben een nieuwe uitdaging begonnen en ben al aardig op weg. Ik heb nu zoveel dingen gelezen dat ik nu niet meer weet waar ik moet beginnen....ik heb een black out. Dit is de situatie als volgt.

Ik heb een domein. www.1.nl en www.2.nl gehost bij een hoster.
Nu heb ik een windows server 2012 VPS (bij een andere hoster) met Plesk 12 geinstalleerd.
Via Plesk 12 heb ik de 2 domeinen www.1.nl en www.2.nl toegevoegd op de server 2012.
Ik heb ook de nodige email adressen (info@1.nl en info@2.nl) aangemaakt via Plesk 12 op de VPS server.

Ik wil nu mijn emails van info@1.nl EN info@2.nl ontvangen op mijn windows server 2012 VPS.

De een zegt dat ik een SMTP server moet installeren, de ander zegt een domein controller etc....ik zit nu even in een zwart gat....terwijl ik het in het verleden op een server 2003 al vaker heb gedaan...

Wie helpt mij de goede weg op.
 
een domein controller is niet vereist als je het pakket plesk gebruikt je dient enkel de smtp service te installeren.
eenmaail dat is geinstaleerd kan je webmail functie installeren en je dns records aanmaken voor je domeinen , mail.1.nl , smtp.1.nl.

en je MX records moeten ook welles waar aanwezig zijn anders zal het niet werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan