• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro werkt niet op 1 PC, op andere PC's wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vascos

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2014
Berichten
46
Ik heb een excel bestand met een knop in (macro) die een mail verstuurd.
Als men dus op deze knop klikt wordt er via outlook een mail geopend om te verzenden.
Dit werkt zeer goed op 3 PC's maar op een 4de PC wil dit niet werken (hetzelfde bestand)
ipv een pijltje komt er ook een kruisje als men met met de muis over de knop beweegt.
Ik heb al alle beveiligingsinstellingen gelijk gezet met één van de wel werkende PC's maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Weet iemand wat dit kan zijn of wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt!
 
Gaat het om dezelfde versie van Office? Staan op de PC waar het niet werkt wel de Shared Components (Gedeelde onderdelen) geïnstalleerd? Anders heb je geen VBA. Dit kan je op die PC controleren door te kijken of je in Excel met de toetscombinatie ALT-F11 in de VBA omgeving kunt komen.
 
zelfde versie van office, met VBA

Enkele dagen geleden werkte het wel nog op deze PC, sinds vandaag niet meer..
zeer vreemd en kan het niet vinden :s
 
Enkele dagen geleden werkte het wel nog op deze PC, sinds vandaag niet meer..
Meestal komt dat doordat er dan toch iets is veranderd op die pc. Kun je achterhalen of, en zo ja: wat dat is geweest? Een update bijvoorbeeld, of een andere standaard email client?
 
dus als ik het goed begrijp moet ik volgende 3 bestanden verwijderen??

C:\Users\[user.name]\AppData\Local\Temp\Excel8.0\MSForms.exd
C:\Users\[user.name]\AppData\Local\Temp\VBE\MSForms.exd
C:\Users\[user.name]\AppData\Local\Temp\Word8.0\MSForms.exd


Heeft dit gevolgen voor de verdere werking van excel?

Alvast bedankt!!
 
Dat heeft verder geen andere invloed op Excel dan dat de ActiveX knoppen weer moeten werken. Ik ga er dan vanuit dat de genoemde update inderdaad de oorzaak van het probleem is.
 
Bestanden verwijderd en alles functioneert terug zoals het moet!

Bedankt!!
 
Ok dan :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan