Printer opent ACDSee

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
Ik heb de HP Officejet 6500. Normaal is het zo, dat als ik scan, dan gaat het bestand naar Documenten en op het scherm opent de verkenner zich. Sinds ik ACDSee heb geïnstalleerd (versie 8) opent ACDSee zich en meldt, dat er geen device is gevonden. Ik kan niet vinden waar ik de koppeling met deze software moet wijzigen.
 
Kennelijk staat ACDsee nu als standaard programma ingesteld om je scans te openen. Ga jaar de map met je scans, klik met rechte op eentje kies voor "Openen met" > Kies standaard programma > vinkje neerzetten altijd dit programma gebruiken om dit type bestand te openen.
 
Goedemorgen Lex, die staat standaard op Adobe Reader en dat is correct. Maar het gaat om de koppeling tussen hardware en de computer. Of ik op de printer nu kies voor pdf of jpg, ACDsee opent zich.
 
Lang geleden dat ik ACDSee geïnstalleerd had. Kan me herinneren dat deze automatisch met Windows opstart. Kijk eens wat er gebeurt als je die automatische opstart uitschakelt, zodat ACDSee niet draait.
 
Nee, ik heb ACDsee uit de opstart gehaald.
 
Nog wat gevonden. ACDSee device detector, als deze op de achtergrond draait, dan wordt de Windows autoplay hierdoor vervangen.

Het onderstaande lijkt er wel bij jou aan de hand, gezien de "device" niet wordt gevonden.
If your device does not have a TWAIN or WIA driver installed, is not a mass storage device, or if there are no files on your device, ACDSee Device Detector will not be able to detect it.

For more detailed information about using the Device Detector, click the camera icon in the Taskbar Notification area and select Help.
Bron;
http://pcprosoft.blogspot.nl/2008/11/acdsee-8.html
 
Neem aan dat je de device manager van ACDSee bedoeld en niet die van Windows? (Apparaatbeheer) Ik moet helaas passen verder. :eek:
 
Ja, van ACDSee inderdaad. Ik sta ook een beetje voor een raadsel en ga ACDSee eens opnieuw installeren. Wellicht heb ik bij de installatie iets over het hoofd gezien.


Helaas, het heeft niet geholpen.
 
Laatst bewerkt:
Draai het is om.
Verwijder je printersoftware en installeer deze opnieuw.
Haal de nieuwste installatiesoftware op de website om.

Dan zal naar ik aanneem de HP software weer als standaardprogramma's werken.

Heb je overigens ACDSee echt nodig?
 
De laatste vraag is eigenlijk best aardig, want zette mij aan het (nog meer ;) ) nadenken. Ik heb ACDSee geinstalleerd omdat ik dat nu eenmaal al vele jaren gebruik. Maar ik gebruik het eigenlijk alleen maar om plaatjes kleiner te maken. In ACDSee kun je instellen, dat je maar 60% o.i.d. van het plaatje wilt overhouden en dan berekent het programma wat de bestandsgrootte zal zijn. Kan een standaard programma dat binnen Windows ook? Want dan ben ik naar iets aan het zoeken, wat ik eigenlijk al aan boord heb.
 
Het zit kennelijk toch ergens anders fout. Ik heb ACDSee gedeïnstalleerd, maar nu komt er een foutmelding ion het display van de printer zelf. "De verbinding met de computer is verloren gegaan of de OCR-software werd niet herkend door de HP-scantoepassing. Kijk of er een melding is op uw computerscherm".

Die melding is er niet. Ik heb het HP-diagnoseprogramma gedraaid en die ontdekt geen fout. Als ik scan vanuit het Solutioncenter is er ook geen probleem. Ik kan dus alleen niet meer scannen vanaf het display zelf.

Nog een idee hierover?
 
Maak eens een nieuw account aan met alle rechten.
Hoe is het dan.
 
Helaas het zelfde resultaat. Of liever: geen resultaat. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan