Te slechte verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

olondo9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2011
Berichten
3
Hallo,

Ik ben redelijk onervaring met internet en zijnde verbindingen. Ik probeer zo een goed mogelijk beeld te vormen en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Thuis hebben wij in de woonkamer de hoofdrouter staan. Zo'n 10 meter (3 muren ertussen in) verderop staat een 2e kastje die met behulp van een internetkabel is verbonden met het eerste kastje.

Nu hebben wij buiten in de tuin een tuinhuisje staan waarin ik vaak met vrienden zit. Echter heb ik in dit tuinhuisje maar 1 van de 5 streepjes wifi ontvangst of helemaal geen ontvangst.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Met een kabel gaat niet aangezien pap niet buiten een kabel wilt leggen. Is het mogelijk om iets anders te doen zodat ik goede tot maximale ontvangst heb?

Er zit ongeveer 20 tot 30 meter tussen het (2e) kastje en het tuinhuisje.

Alvast bedankt!
 
Je kunt (als er in je tuinhuisje een stopcontact is) een WIFI extender plaatsen. Kijk hier maar eens: klikje
 
De wifi extender zal het zwakke signaal oppakken en zal dit zwakke signaal weer doorsturen.

Eenmaal verbonden met de wifi extender zal dit wel 5 streepjes verbinding weergeven maar het signaal is nog even zwak als eerst.
De mooiste oplossing zou toch een ethernet kabeltje zijn naar het tuinhuisje zijn die dan in de wifi extender gaat. uitkomst is een sterk signaal..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan