Welke computertaal leren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonVerhaar

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2012
Berichten
236
Beste forum leden,

Ik heb mij aantal jaren verdiept in HTML, PHP en CSS.
Ik zou graag een andere computer taal willen leren en zou op het moment niet weten waar ik zou moeten beginnen.

Het liefst een computer taal wat los staat van webdesign.. en iets waarmee ik kan doorstromen naar een andere taal.

Draai op het moment win 8.1.
Wat raden jullie mij aan?! Iets waarmee ik lekker kan knutselen lijkt me leuk :p
Indien er software nodig is welke heb ik nodig? :D

Alvast bedankt!
 
Java, dat is ook erg gevraagd onder werkgevers, dus het is nog nuttig ook.

Zie ook deze grafiek:
lang-rank-614-wm1.jpg

Edit: een leuke tweede is Python, daar zijn ook grote dingen mee geschreven zoals Dropbox.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook C# willen noemen. Al is het alleen al vanwege de goede en makkelijke development studio. Puur qua taal is python idd een heel goede keuze, maar je moet wat meer moeite doen voor de "omgeving".

Het is dus ook een beetje afhankelijk van je instelling en hoe je zelf het beste leert
 
Ik zou kijken naar Java of C#(Zijn zowat hetzelfde, als je C# kan kun je zo met Java overweg en andersom). Javascript is ook een leuke taal, maar die is het meest in gebruik met Webdevelopment. Python is ook erg leuk, het is vooral een wiskundige taal.
 
Hey! Bedankt iedereen voor jullie snelle reacties! Ik heb denk ik een besluit genomen en heb flink zitten lezen! :D Daaruit neem ik mijn besluit dat ik voor Python ga... leuke uitdaging. Misschien kan ik deze thread nog eens gebruiken om jullie op de hoogte te houden van mijn vooruitgang. Nog een lange weg te gaan..

Bedankt iedereen ik ga paar uurtjes blokken ;D
 
Leuk.
Installeer ook IDLE (staat op dezelfde download page als Python); dat is de editor voor Python en onontbeerlijk m.i.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan