190Mbit/s draadloos benaderen, welke router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

OrigamiKillerz

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2013
Berichten
24
Binenkort neem ik een nieuw internet abonnement van ziggo van 190Mbit/s en weet dat draadloos internet altijd stukken trager is dan via de kabel.
nu wil ik graag weten welke router julie me kunnen aanraden om draadloos zo dicht mogelijk bij de 190Mbit/s te komen en of dit voor een redelijke prijs mogelijk is.

PS: ik heb al een tijdje gegoogled maar word er niet wijs uit, al die reclamepraatjes met 600Mbit/s draadloos klopt ook geen snars van.

Alvast bedankt!

groeten,

Origami
 
Laatst bewerkt:
In principe zou wireless AC met multi channel bonding een heel eind moeten komen. Goedkoop is dat echter niet en beide kanten van de verbinding moeten dat ondersteunen natuurlijk. Ook is de afstand een beperking.

Moeilijk te zeggen dus. 190 Mb is mogelijk, zolang je rekening houdt met de investeringen en de situatie.
 
Dat is bedraad Wim ;)

Wat zeker belangrijk is aan deze kant is hoe snelle netwerkapparatuur er voor je WiFi apparaten beschikbaar is. Je kunt een mooie WiFi AC router kopen, maar als je laptop niet op de 5GHz band kan communiceren heb je daar niets aan.
 
Dat is bedraad Wim ;)

Wat zeker belangrijk is aan deze kant is hoe snelle netwerkapparatuur er voor je WiFi apparaten beschikbaar is. Je kunt een mooie WiFi AC router kopen, maar als je laptop niet op de 5GHz band kan communiceren heb je daar niets aan.

ik heb inderdaad wat gelezen over AC, mijn macbook en de smart tv zullen het wel aankunenn maar ik maak me meer zorgen om mijn medebewoners die er niet blij mee zouden zijn ;)
verder hebben we vrij wijnig oudere apparaten in het netwerk zitten (weet je overigens of PS3 ook AC ondersteunt?)

is het een optie om dan een andere router (zonder AC) aan te sluiten voor de overige apparaten die dit niet ondersteunen?
 
De router is in principe backwards compatible. dus een AC router kan in principe alle wifi apparaten van de afgelopen 18 jaar voorzien van wireless. Dat is dan natuurlijk wel beperkt tot de snelheid van die standaard.

Dat is echter een heel andere vraag dan je originele vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan