• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Oproepen van andere xls via hoofmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox360

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Berichten
498
Hoi,
ben weer aan het stoeien maar kom er niet echt uit
omdat de huidige lijst een beetje traag wordt omdat ik dropboxen heb gemaakt en teveel tabbladen wil ik op een extern oplossing zoeken
ik heb een hoofdmenu.xls daar staat Container 1
is het mogelijk via een dropmenu de extern xls via dit blad op te roepen en meteen opend?
dus als je container 1 selecteer dat hij op de hardeschijf container 1.xls opend
 

Bijlagen

  • Hoofmenu.xlsx
    11,8 KB · Weergaven: 29
Je maakt van een cel (bv. B1) een cel met gegevensvalidatie waarin je 1 van de containers (1 t/m 300) kunt kiezen.
Ergens op je harde schijf maak je een map waar je die 300 bestanden in plaatst (ik neem hier als voorbeeld dat dat de map "D:\Containers" is). Dan plaats je 'achter' het blad met die cel deze code:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Range("B1"), Target) Is Nothing Then
Workbooks.Open "D:\Containers\" & Range("B1").Value & "xlsm"
End If
End Sub
De bestanden in de map "Containers" moeten dan de naam "Container1.xlsm", "Container2.xlsm" enz. hebben.
 
Laatst bewerkt:
Extern

Hoi,
het werkt wel alleen geeft hij een melding dat hijde file niet kan vinden
het is trouwens een netwerk verbinding
G:\TBBAT\TBBATUI\Proces Techniek\info tbv kader\Bas
als hij wilt laden geeft hij aan
container 1xlsm aan elkaar als ik bij jou formule voor de xlsm een . neer zet komt er een spatie erin
 
Die punt moet er wel bij, dus in mijn voorbeeld:
Code:
Workbooks.Open "D:\Containers\" & Range("B1").Value & "[b].[/b]xlsm"
Zo ingevoerd, verschijnt er geen spatie in de naam van het bestand.
De mappen die je in het pad gebruikt en het bestand Container1.xlsm (en de bestanden voor andere containers) moeten natuurlijk wel bestaan en zich in die map bevinden.
 
Hoi,
vandaag weer wezen werken :)
en het werkt perfect thnx:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan