Welke HTML code voor tekst tussen 2 lijntjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlowerDusty

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Berichten
113
Hallo,

Ik wil op mijn site graag neerzetten een horizontale lijn en dan staat er: Recent werk en volgt er weer een horizontale lijn. Voorbeeld als dit:
HTML_code_streepje.jpg

Ik weet wel dat je een lijn kunt neerzetten met het HR element. Maar krijg het niet voor elkaar om een woord/tekst tussen 2 lijnen te plaatsen..

Kan iemand mij helpen?
 
Beetje Googlen is het halve werk;). Zoek je bijv. op "text between hr tag", staat in de tweede link de oplossing al.

http://jsfiddle.net/VrvvX/346/

Ik had uiteraard zelf ook al gezocht op Google om er achter te komen wat de juiste HTML code hiervoor is. Alleen werkt het niet, wat ik voor zover erover heb kunnen vinden, ook niet via jou link dus:
<hr/> My Text <hr/>

Dan krijg ik dus dit als resultaat:
Untitled-2.jpg

Het gaat overigens om een WordPress website op mijn home pagina. Misschien doe ik wel iets verkeerd?
 
Dat komt omdat de <hr /> zoals jij gebruikt hebt geen parameters heeft, dus wordt de hr tag op volledige pagina breedte weer gegeven.
Maar de <hr> tag is toch niet de beste oplossing.

Een beter oplossing is dit:
HTML:
<fieldset class="title">
    <legend style="text-align:center;">Recent werk</legend>
</fieldset>

Code:
fieldset.title {
    border-top: 1px solid #aaa;
    border-bottom: none;
    border-left: none;
    border-right: none;
    display: block;
    text-align: center;
}

fieldset.title legend {
    padding: 5px 10px;
}

Zie deze link als voorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Het begint erop te lijken :) Alleen nu is het een soort ''box''. De lijn loopt helemaal eromheen door..
Zie: Untitled-1.jpg
 
Heb je de css toegevoegd in je Style.css?

Want de CSS code zorgt er voor dat onder en de linkse en rechtse verticale lijnen verdwijnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan