Mail verzenden vanuit Calc

Status
Niet open voor verdere reacties.

erka

Verenigingslid
Lid geworden
8 dec 2004
Berichten
53
Hallo,

ik heb een Excel bestand waar ik ook gebruik van maak in OO Calc, hierin maak ik gebruik van een macro die ik zover heb aangepast dat de oorspronkelijke macro geen conflict geeft in Openoffice. De macro loopt nog op 1 punt vast in OO Calc:

Halverwege de macro wordt één van de werkbladen gekopieerd naar een tijdelijk nieuw bestand, dit tijdelijke bestand wordt vervolgens als bijlage verzonden naar het opgegeven e-mailadres. het gaat om dit stukje code:

Code:
      Sheets("FFG").Copy
    With ActiveWorkbook
      .SendMail ["zzzzzzz@zzzzzz.nl"]
      .Close False
    End With

de macro loopt vast op het punt .SendMail , maakt OO gebruik van een andere benaming om een mail te verzenden? Is er een andere manier om in OO één werkblad (of als het makkelijker is het hele bestand) te versturen? Of kan dit in OO helemaal niet?

Als mailprogramma gebruik ik Thunderbird, deze heb ik ingesteld als standaard mailprogramma. de pc draait op windows 8.1



Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Wampier,

Dank voor de reactie. De vraag in het kort is waarom het stukje .SendMail in deze macro niet werkt, en wat daar zou moeten staan om de code wel werkend te krijgen. Het antwoord staat ongetwijfeld op het door jou aangegeven forum, ik zal kijken of ik daar verder kom...

Mocht iemand hier nog een suggestie hebben verneem ik dat uiteraard graag!
 
Hallo!

Excel macro's en Open Office werken niet fijn samen ben ik inmiddels wel achter. Ik heb in Openoffice nog wat instellingen aangepast mbt laden en opslaan van macro's en ervoor gekozen alle macro's die in het oorspronkelijke Excel bestand waren opgenomen te verwijderen en opnieuw te maken/op te nemen in Open Office.

Hiermee is het probleem voor 99% opgelost, alleen het automatisch invullen van het e-mailadres van de geadresseerde is mij nog niet gelukt, maar dat mag de pret niet drukken...

bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan