Internetspeed 19Mbps, 160 Mbps volgens provider.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jooordy

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2012
Berichten
50
Hallo,

Ik vraag mij af waarom mijn internetspeed maar 19 Mbps haalt wanneer mijn provider 160 Mbps belooft.
Is er een manier om een hogere internetspeed te behalen?
Tevens merk ik ook op dat wanneer ik stream bekijk op Twitch, ik regelmatig lag heb. Hoe kan ik dit fixen?

Alvast bedankt!

Jordy
 
Heb je 19MB/s of Mbps zoals je beweert? Er zit namelijk een factor 8 verschil tussen MB/s en Mb/s (of Mbps).

1MB/s = 8Mbps dus dan zou je al heel dicht bij de 160Mbps komen als je 19MB/s hebt ;)
 
a. Hoe heb je getest? Bedraad of draadloos? Draadloos kun je de beloofde snelheid al helemaal vergeten en bedraad zou je een kans kunnen maken, maar dan moet jouw pc/laptop én de provider routermodem beiden Gigabit LAN-poorten hebben.
b. Ik vraag me af hoe wij hier op Helpmij kunnen helpen met lag bij Twitch? Als je geen lag hebt met andere diensten, dan kun je alleen met je provider gaan praten en/of met de beheerders van Twitch (vooral over routering). En natuurlijk moet niet je Internet-verbinding (zwaar) belast zijn, maar dan zou je natuurlijk ook met andere diensten (enige) vertraging ondervinden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Maak je gebruik van een draadloos netwerk?
 
Nee, ik ben verbonden met kabel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou even contact opnemen met je internetprovider. Die kunnen wat beter uitlezen wat het probleem zou kunnen zijn.
 
Heb je het netwerk van je al eens opnieuw opgestart? (dus stroom van de modem en eventuele routers er af, vervolgens eerst stroom op de modem en 2 minuten wachten met een eventuele router er achter van stroom te voorzien)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan