informatie over experia box?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
304
Hallo, *

ik zoek naar detailinformatie over de Experia box van KPN. De service van KPN beperkt zich tot een paar documenten van het "klik hier, klik daar", type...
Wat ik specifiek moet weten is dit: ik heb een IP adres, met netmask 255.255.255.252. Dan heb ik dus vier IP adressen, ik neem aan dat er dan twee bruikbaar zijn.
Daarachter hangt een router (met VPN capaciteit) en ik wil graag weten welk IP adres deze dan krijgt. Is daar ergens op het 'net documentatie over te vinden?
 
Kijk in de router (inloggen op de router; inde router documentatie staat hoe dat moet) en je zal zien welk ip-adres die gekregen heeft.
 
Inloggen op de router kan ik. Dan zie ik dat er vier IP adressen zijn, waarvan vermoedelijk twee bruikbaar. Mijn vraag is dus: welke van deze krijgt de achterliggende router?
 
Ik denk dat ik iets niet begrijp.
De experiabox is een router, maar je zegt dat aan de experia nog een router(met VPN) hangt. Dus tussen de experia en de PC in. Dat begrijp ik uit je verhaal.
Om nu te weten welk ip-adres is toegewezen moet je in beide routers kijken. De experia zal via het externe ip-adres aan het internet hangen en aan de vpn-router een intern ip-adres geven.

Wat je ook kunt doe is op je pc met het ipconfig /all commando kijken welke ip-adressen allemaal zijn toegekend: http://www.techsupportforum.com/forums/f138/how-to-run-an-ipconfig-all-command-655357.html
 
Dat komt in de buurt. Heb ik ook gedaan. Maar in de VPN router staat nog het "oude" IP adres. Ik denk dat ik het nieuwe IP adres zelf moet invoeren. En dan zal ik toch eerst moeten weten, wat het is...
De PCs hebben allemaal lokale adressen in het netwerk; die weten dus in dezen van niets...
 
probeer eens het volgende:
- kijk of beide routers DHCP (het automatisch toekennen van ip-adressen) ingeschakeld staat. Zo niet, schakel dat dan in.
- zet alles uit (stroom eraf van routers, modems, etc), wacht minstens 30 seconden en zet alles dan weer aan in de volgorde: modem-experia, vpn-router en wacht met het aanzetten van elk volgend onderdeel in de keten totdat de vorige allemaal groene lampjes geeft ( dat kan bij de xperia wel een half uur duren!).

Grote kans dat dan de ip-nummers automatisch goed staan.
 
Dat kan ik nog eens proberen (als ik weer op het werk ben, dat duurt een paar dagen). Ik heb geen idee of ze zich automatisch configureren. DHCP staat bij mij op een van de servers, in de router staat het uit (in de Experia box weet ik het even niet).
 
Ik heb het uiteindelijk uitbesteed. KPN is gewoontegetrouw absoluut beneden peil qua documentatie voor gebruikers, maar ik neem aan dat adviesbureaus meer info krijgen. En ik kon niet zelf gaan experimenteren in een netwerk met gebruikers..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan