ODS-bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Berichten
206
Vorig jaar heb ik via Open Office een spreadsheet gemaakt die ik nu wil bewerken maar dat lukt niet.
Ik kan het document alleen maar openen en verder niet.
Het document is destijds (vanzelf) met de extensie ods opgeslagen.
Ik heb helaas geen excel op mijn pc en werk met windows 8.1.

Is er nog een mogelijkheid om dit document bewerkbaar te krijgen? Het was veel werk om hem te maken, met allerlei formules!
Zo nee, wat moet ik dan doen om dit de volgende keer te voorkomen?

B.v.d. voor het meedenken
 
Kun je na het openen het bestand onder een andere naam opslaan en dan kijken of dat het doet?
Je kunt ook proberen het bestand te exporteren naar een ander formaat en dat dan weer proberen in te lezen.
Je kunt ook het bestand op stick zetten en bij iemand anders proberen het te laten inlezen door programma's

Afhankelijk van wat er allemaal in het bestand staat kun je het eventueel hier posten en kijken of iemand anders er wat mee kan.
Ik mag hopen dat je werk niet verloren gaat.
 
Het eerste heb ik zonder resultaat al geprobeerd. Met het tweede weet ik niet wat je bedoelt. Zou je me dat willen uitleggen?
Ik kan het bestand niet posten, daar is het te privé voor.
Overigens, ik heb inmiddels wel een alternatief gevonden (soort sjabloon), wat ik opnieuw heb gevuld. Het resultaat is minder mooi, maar wel bruikbaar.
Toch zou ik graag alsnog een oplossing willen vinden voor het probleem waar ik tegenaan liep.

B.v.d.
 
Doel je op het exporteren?

Misschien een groot woord, maar is het op te slaan als een exel bestand?
En dan dat exel bestand inlezen?

Je kent niet toevallig iemand waar je het van usb stick kunt inlezen en dan onder een andere naam weer op usb stick zet? (op je werk....?)
Ik wil het ook wel hier proberen maar als het privé is moet je natuurlijk voorzichtig zijn.

Ik kan het me niet voorstellen, maar heb je een nieuwere versie van open/libre office geinstalleerd? Dat dat de reden is dat hij er problemen mee heeft?
Succes ermee.
 
Ik ben een beetje dom (lees: onwetend) geweest en dacht dat het veel gecompliceerder was dan nu in de praktijk blijkt (overkomt me nogal eens ;) ).
Alleen de extensie veranderen werkt natuurlijk niet en dat had ik namelijk gedaan...
Jouw aanwijzingen heb ik opgevolgd en voilà: het werkte!
Ik heb hiermee weer wat geleerd en niet alleen dit, want ik heb ook geleerd dat er alternatieven zijn (dat sjabloon wat ik dus gevonden heb).
Toch ga ik volgende keer voor mijn eigen ontworpen document.
Alsnog bedankt voor het meedenken en je hulp daarbij! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan