Geen verbinding met Router TC7200

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Berichten
1.217
Hallo allemaal

Ik gebruik de volgende situatie:

1e router TC7200 waar het signaal van chello binnenkomt.
2e router , een Asus RT-AC66u met kabel verbonden met de TC7200

De pc is bekabeld met de RT-AC66u welke als wireless router mode is ingesteld
De rest hier in huis is draadjesloos

Met de ipconfig zie ik een standaard gateway nummer waarme ik in de RT-AC66u kan komen.

Verder kan ik de TC7200 niet meer vinden.

Ik wil graag toegang tot de TC7200 .Moet er wat wijzigen.

192.168.0.1 , wat eerder wel werkte, geprobeerd. Geen contact met de TC7200

Asl ik vie "watismijnip"verbinding zoek zie ik een ip adres waarmee ik met de RT-AC66u in contact kom.

Heb al heel wat leesvoer verslonden, kom er niet meer uit.

Heeft iemand een idee of een tip?

Alvast bedankt
 
a. (handigste op een laptop, omdat je die makkelijk overal kunt vervoeren/aansluiten): Stel een IP-v4 adres in op de bedrade netwerkverbinding, bijv.:
192.168.0.200
subnetmasker 255.255.255.0
[Standaardgateway en DNS-servers kun je leeglaten]
b. Koppel de RT-AC66u los van de RT2700, zet de RT2700 uit en sluit de vrijgekomen netwerkkabel aan op de pc/laptop, zodat de pc/laptop rechtstreeks bedraad verbonden is met de RT2700.
c. Log in op http://192.168.0.1 en doe de aanpassingen.
d. Zodra klaar: Ontkoppel de pc/laptop, koppel de RT-AC66u weer met de TC2700. Zet de RT-AC66u weer aan.
e. Zet op de bedrade netwerkverbinding de IPv4 instellingen weer op Automatisch ip-adres verkrijgen en ook Automatisch DNS-server adres toekennen.

Tijs.
 
Bedankt Tijs,

Ik zal zoals jij zegt eens gaan proberen.

Is er geen andere mogelijkheid om met de TC7200 contact te maken.

Ik kan me herinneren dat ik wel via 192.168.0.1 verbinding heb kunnen maken met de TC7200

Zal wel aan bepaalde instellingen van de RT-AC66u liggen.

En nog een vraag, als ik de RT-AC66U eens instel als AP? Wat gebeurt er dan?
 
Ik ga niet eens nadenken over waarom het ooit wel gewerkt heeft: Ik blijf achter mijn instructie staan, omdat die zoveel mogelijk probleemoorzaken uitsluit.

Als je de RT-AC66u als accesspoint instelt, dan krijgt er maar 1 apparaat aangesloten pc/laptop/smartphone/etc. een ip-adres, dus kan er maar 1 apparaat tegelijk Internetten. Dit omdat (blijkbaar) de RT2700 als bridge is ingesteld, niet als router. [Reden waarom ik dat schrijf: Je kunt (vlgs. je startposting) via het publieke ip-adres verbinding krijgen met de RT-AC66u, dus moet de RT2700 als bridge zijn ingesteld.]
Oftewel: De RT-AC66u NIET als accesspoint instellen of je zult eerst de RT2700 weer naar router-functionaliteit (incl. het uitdelen van ip-adressen in de functie van DHCP server) moeten ombouwen waarna je de RT-AC66u weer wel als accesspoint kunt instellen/gebruiken.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan