Twee netwerken verbinden (VPN)

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesleyvdlingen

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2011
Berichten
22
Hallo allemaal,

Ik heb een drietal cloudservers. Deze drie servers vormen samen een netwerkje in de cloud waarin ik kan werken. Een domaincontroller, terminal server en mailserver. Nu is het zo dat het in verband met mijn werk ook wel eens handig is om op een lokale machine te kunnen werken en niet via RDP, maar wel aan het domein.

Ik ben even bezig geweest om te proberen de cloud domaincontroller (met VPN role) te verbinden met een server thuis. Maar het wil maar niet lukken. Wat ik wil is eigenlijk: 1. Cloudnetwerk is basis voor 'alles', 2. De DC in de cloud en een server thuis (WS2008 o.i.d.) zijn verbonden via VPN, 3. De server thuis geeft 'gewoon' het cloudnetwerk door naar een router, die het op zijn beurt gewoon weer doorgeeft aan de clients.

Dus dan zouden alle clients IP-adressen moeten kunnen krijgen van de cloud DC, internet komt vanaf de cloud DC en het netwerk is dus eigenlijk opzich zelf staand. Het wordt niet gemengd met het bestaande thuisnetwerk. Het circuitje tussen de VPN server thuis, de router en de clients is dus gesloten. Hoe kan ik er voor zorgen dat de VPN server thuis dit doet zoals ik wil? Moet ik hier een tweede DC van maken met verwijzingen naar de eerste DC? Of moet ik een speciale verbinding maken tussen de twee. Er zijn namelijk meerdere mogelijke verbindingen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen! Het is een extraatje, en een beetje ge-experimenteer mag. Het hele netwerk is nog in de experimenteer fase.
 
geheel afhankelijk van de rest van de opzet. In principe kun je de VPN onder water gewoon opzetten als een virtuele fysieke verbinding. In dat geval gedraagt alles zich alsof de twee dozen direct met elkaar praten. Er zijn dan op hogere lagen in principe geen extra dingen nodig
 
Dank voor je antwoord. En hoe zorg ik er dan voor dat de clients via de lokale VPN server met het domein praten, of in principe in het domein zitten? De clients moeten zich gedragen alsof ze gewoon in het (cloud)netwerk zitten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan