wifi instellingen server r2

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Berichten
1.665
Wie kan mij helpen met het vinden van wifi op windows server 2012 r2
ik heb gedaan zoals omschreven op http://blogs.technet.com/b/blainbar...12-to-use-wireless-not-best-practice-but.aspx

Maar dat heeft geen effect

verder ben ik een beginner

weet iemand waar ik een duidelijke pdf guide kan downloaden voor deze software

ik wil bijvoorbeeld een netwerk aanmaken zodat ik in kan loggen op mijn server
tot nu toe gebruik ik hem zonder exerne server

maar dat hoeft geen probleem te zijn neem ik aan

graag advies
 
Wat wil je hier nu over weten? Het staat de server toe om via Wifi te verbinden met een wifi netwerk, net zoals een pc/laptop/smartphone zou doen.
Dus:
a. Er moet dus al een wifi netwerk zijn waar de server mee kan verbinden. Heb je dat wifi netwerk al beschikbaar gemaakt?
b. Heb je wel een wifi netwerkadapter werkend in die server zitten? Dus te zien bij Apparaatbeheer als gestart etc.?
c. Geef (als je voldoet aan a. en b.) een schermafdruk van [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Mocht je daar een Draadloze netwerkverbinding zien die werkend is, dan erop rechtsklikken en kiezen voor "Beschikbare netwerken weergeven" (of zoiets) en kijken of het wifi netwerk van a. er staat en of je ermee kunt verbinden.

Tijs.
 
Beste Tijs

Ik zit nu op een computer via wifi dit bericht te typen
als ik mij op mijn laptop inlog gewoon bij windows vind deze ook wifi
maar als ik mij inlog bij de server niet
ik was op een andere locatie met LAN verbonden die werd wel gevonden

Aanpassing

uiteraard was het hetzelfde netwerk


wat raad u aan om aan te vinken bij ( ADD ROLE and FEATURES )
 
Laatst bewerkt:
a. Is de gebruikte wifi adapter in de server wel compatible met het netwerk waar hij mee moet verbinden? Denk aan kanaalnummer (wifi netwerk met kanaalnummer boven de 11 kunnen japans en amerikaans ingestelde wifi adapters NIET zien) en of het een netwerk op de 2,4 Ghz of 5 Ghz frequentie betreft.
b. Zijn er in het algemeen wel (een) wifi netwerk(en) te zien op de server?
c. Als ik vraag om een schermafdruk van ncpa.cpl en een check dat in Apparaatbeheer de wifi adapter werkend is, dan bedoel ik daar ook terugmelding over te krijgen.

Tijs.
 
Geachte Hr. Tijs

Mijn excuses dat ik de scherm afbeelding niet heb gestuurd
Rechts onder in de startbalk ( als ik inlog in de server) staat het beeldschermpje met een kruis
Geen netwerken gevonden

ik ben nu ingelogd in de zelfde pc met uitstekend netwerk
Misschien is het probleem dat ik niet de admin ben dus niet de hoofd computer

hartelijk dank voor uw adviezen

met vriendelijke groet: Jeroen
 
Op de server:
Al gerechtsklikt op het icoontje en gekozen voor "Problemen oplossen" (hopelijk mag je dat als niet-admin).
Indien je het mag starten zou het je een hint moeten geven wat er aan de hand is (mogelijk wordt het probleem zelfs verholpen).

Verder zou je in services.msc moeten kijken naar de WLAN Autoconfig service en (indien die inderdaad te vinden is) kijken of die opstarttype Automatisch heeft én gestart is.

Tijs.
 
Geachte Hr. Tijs

Hartelijk dank voor uw bericht
Vandaag ga ik weer verder kijken of het mij lukt
Heeft u verder nog handige tips of advies welke features zijn er handig te gebruiken?
Kunt u mij helpen met het vinden van een duidelijke handleiding voor deze software

is het mogelijk mij op een publiek netwerk aan te melden zoals ik nu ook met win 8 ben en een netwerk aan te maken
Zodat ik mijn laptop met mijn comp server kan laten communiceren??
Dat ik op mijn laptop op een andere locatie bestanden kan openen die op mijn comp staan?

Vraag?

Moet mijn computer dan aanstaan of kan dit ook als die uitstaat?

Met vriendelijke groet: Jeroen
 
Zo even een paar links/tips:
a. deze (kijk vooral de gemelde Waarschuwingen na, zoals herstart benodigd etc.; o.a. daarom vroeg ik om schermafdrukken van ncpa.cpl)
b. Realiseer je dat ook groepsbeleid in sommige gevallen gebruik van wifi tegen houdt.
c. Technologie van wifi (incl. varianten die je op Windows server-omgevingen kunt tegenkomen, dus met steviger authenticatie dan een wifi netwerksleutel): hier en hier en hier en hier (overlappend met elkaar).
d. Variant op jouw eerste link, maar veel duidelijker: deze
Mijn link vermeld (niet in jouw link te vinden) dat de server geherstart moet worden na het activeren van de Wireless LAN service, dat je Apparaatbeheer moet checken etc.
Er is ook een filmpje van op Youtube.

Uit de links van hierboven blijkt dat (in ieder geval) met een puur WPA2-PSK wifi netwerk (die zijn netwerknaam uitzendt) gekoppeld moet kunnen worden vanuit een W2012 server.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Deze vraag is nu opgelost, zie een andere discussiedraad:
Geachte Hr Tijs

Hartelijk dank voor uw hulp
Na een nacht deed vanochtend Wifi op de server het
dus dat probleem is opgelost
[...]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan