KDROXGK file

Status
Niet open voor verdere reacties.

meijer89

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
Berichten
14
Hallo Allemaal,

ik zit met een raar probleem waar ik niks over kan vinden.
weet ook niet goed waar ik het moet plaatsen maar omdat het optrad in de 2003 omgeving heb ik het hier geplaatst.

zal het kort uitleggen.

heb een windows server 2003 staan met daaraan een nas (4 schijven raid 10 )gekoppeld via ISCSI.
de schijven die op de nas staan lijken dus lokaal te staan op de server.
nu was er een schijf stuk van de Nas. hebben ze daar waar de server staat de verkeerde schijf eruit getrokken en kregen die er niet meer in.
kortom, er zitten 4 schijven in, schijf 1 is stuk en ze trokken schijf 4 er uit. (niet slim).
toen is de Nas vast gelopen. heb ik de nas inclusief servers opnieuw opgestart en was alles weer gekoppeld en draaiend zoals het was.
alleen schijf 4 werd nu door de nas als nieuwe schijf gezien waardoor deze is gaan rebuilden.
heb contact gehad met ondersteuning uit Amerika en die gaf aan dat dit normaal is. prima!

nu komt het probleem dat er daarna klachten waren dat er bestanden vanaf die Nas niet meer geopend konden worden.
verschillende bestanden op verschillende shares(ook shares die wel op de nas staan maar niet via iscsi gekoppeld waren hebben een extensie: .KDROXGK
word, excel, msg, pdf het maakt niet uit. in dezelfde map kan het ene bestandje wel en het andere bestandje niet die extensie hebben.

nogmaals contact gehad met ondersteuning in Amerika, maar die was niet bekend met die extensie. hij dacht dat het door het rebuilden zou komen en dat als dat klaar was alles weer zou werken.
niet dus, alles is klaar en draait zoals het moest zijn maar de extensies zijn gebleven.
gelukkig van de Nas een backup maar veel werk om dit te herstellen.

had zelf de conclusie getrokken dat toch de nas de weg kwijt was en daardoor de bestanden corrupt zijn.
kreeg zojuist bericht dat iemand lokaal op zijn pc dropbox had staan en ook die bestanden de extensie hebben.
ook zijn lokale bestanden op de pc hebben deels deze extensie. ( dit staat dus los van de Nas )

ik snap niet waar de extensie nu vandaan komt en kan er gewoon 0,0 over vinden op het net.
zit nu zelf te denken aan malware o.i.d. maar omdat het zo onbekend is en is opgetreden na de herstart van de nas vind ik het zo vreemd.
en de pc's hebben gewoon antivirus beveiliging.

Toch een lang verhaal geworden maar hoop dat het te begrijpen is.

Groeten Jannick.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan