TP-Link AC750: Geen push notificaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdegroot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2015
Berichten
1
Ik heb sinds kort een nieuwe router een TP-Link AC750. Hij werkt perfect op één dingetje na: ik ontvang geen push notificaties op me android (4.4.2) telefoon.
Hierdoor mis ik dus veel whatsapp berichten en ook e-mails komen pas binnen als ik de app zelf open.
Hiervoor had ik een Sitecom N300 X2 maar deze wou nog wel is vastlopen dus daarom heb ik hem vervangen. Ik heb als test even me Sitecom aangesloten op me TP-Link en vervolgens me telefoon verbonden met de Sitecom maar dan krijg ik alsnog geen push notificaties binnen. Hierdoor vermoed ik dat het niet in het Wifi signaal zit.

Ik heb al contact gehad met TP-Link support maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. Hun raden mij aan een WPA2 key in te stellen.... en zelf een wifi channel te kiezen.

De dingen die ik al geprobeerd heb maar niet werkten:
  • Zelf een wifi channel kiezen
  • IP adres telefoon toevoegen aan DMZ
  • DNS op die van google zetten (8.8.8.8)
  • SPI Firewall uitzetten van TP-Link
  • Firmware upgrade
  • DHCP lease time aangepast
  • Push Notification Fixer app geinstalleerd om me android telefoon.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Cheers,

Wessel

EDIT: Dit model is het https://tweakers.net/pricewatch/395309/tp-link-archer-c20i/specificaties/
 
Laatst bewerkt:
Terwijl ik dit bericht las dacht ik al meteen aan 1 ding:

Dit probleem ligt zeer waarschijnlijk aan de telefoon zelf. Pluis het hele instellingen menu van je telefoon eens uit en als dat niet werkt kun je de volgende stappen ondernemen:

1. Maak een backup van al je foto's, video's, muziek etc. Behalve download bestanden en andere app gegevens.

2. Als je ook backup maakt van app data, kijk dan goed uit. Als dit probleem niet aan je telefoon ligt maar aan een app die jouw notificatie tegenhouden op de één of andere manier, kun je die beter niet backuppen. Dan ben je straks na een schone installatie weer even ver.

2b: Noteer alle apps die je gebruikt.

3. Voer een nieuwe installatie uit op je telefoon. (Ook wel fabrieksinstellingen herstellen genoemd)

4. Download één voor één je apps terug die je op de vorige staat van je telefoon had.
(Deze heb je genoteerd bij stap 2b)

Laat je na elke installatie van een app even whatsappen door iemand om te controleren of je na een bepaalde app installatie geen notificaties binnen krijgt. Zo kan je op deze manier veilige apps downloaden en uitsluiten.

Kijk uit met downloaden van apps buiten de playstore (Android) of AppStore (iOS). Deze apps zijn van derden en zijn vaak online gezet omdat ze niet voldoen aan de richtlijnen van Google of Apple. Het zelfde geldt trouwens voor Windows Phone.
Wees wijs en download alleen apps uit de erkende stores.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Groet
SD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan