FTP netwerk Raspberry PI etc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glexaeon

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2013
Berichten
109
Slechte avond,

Ik zit met mijn handen in het haar al zo'n 2 dagen lang omdat ik geen verbinding kan maken tussen mijn pc en mijn raspberry pi.

De situatie is als volgt:

Ik wil een film vanuit mijn pc in een map zetten (die neemt ruimte in op mijn pc) en de raspberry pi kan deze vervolgens uitlezen en streamen.

Ik heb met behulp van thuisgroepen geprobeert dit voor elkaar te krijgen, op het moment dat ik in de pi verbinding maak met "WORKGROUP" vraagt die mij om een gebruikersnaam en wachtwoord, deze heb ik ingegeven maar dan sluit het scherm en komt het weer terug en vraagt die hetzelfde.

Vervolgens na een halve dag hannesen ben ik overgestapt op smb, ook hierbij weer problemen met de toegang tot de map en het delen etc etc.

Nu zit ik met de laatste, en ik heb me laten vertellen "beste" "oplossing", een FTP netwerk opzettten.

Ik heb dus met Filezilla een server op gezet, als ik via verkenner naar ftp://xxxx etc ga dan kom ik inderdaad uit in die map na het invullen van de login.

Als ik deze zelfde ftp://xx ingeef bij de pi met hetzelfde wachtwoord krijg ik bericht dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Na 2 dagen met handen in het haar, 3 verschillende programmas/manieren, meer dan 10 uur aan youtube en proberen is bij mij de kennis op.



Hints:
ik heb een main router en een 2e router. in de normale situatie hangt de pi aan de subrouter en de pc aan de mainrouter. Alleen nu voor het opzetten bijde aan de mainrouter. De routers zijn doorgelikt tot "1" router met DHCP.

Ik kan via mijn browser en verkenner met het wachtwoord op de FTP server, dit kan ik niet met mijn laptop die draadloos op ons netwerk zit!

Ik kan de pi pingen, en krijg ook alles terug.


Ik verwacht dus dat er ergens een probleem zit tussen de verbinding van de "externe" apparaten in het " thuisnetwerk" (zelfde netwerk). Ik heb echter geen iedee hoe ik dit moet achterhalen laat staan oplossen.

Gr, Tim
 
Ik gebruik OpenMediaVault, bevalt me erg! Dit is geen directe oplossing maar een tip :)
 
Ik heb nog eens nagedacht en tests gedaan en ik denk dat het probleem zit in de router. Als ik namelijk mijn laptop bekabeld aan dezelfde router hang dan mijn pc kan ik niet op de FTP server inloggen. Iemand enig idee?

Bedankt voor de tip Eniota maar ik ga het eerst eens hiermee proberen.

Gr
 
Via welk programma wil je het op de Raspberry Pi gaan streamen?

Ik weet dat Raspbmc standaard ondersteuning heeft voor smb, heb die vorig jaar namelijk zonder moeite met mijn NAS verbonden (en dus films gestreamd)
 
XMBC

Het probleem zit waarswchijnlijk in de router ed omdat ik met een laptop via lan ook niet kan verbinden. Collega zegt dat het wel moet werken omdat er in de router verder geen blokade zit etc.
 
Zit er geen firewall op de computer moeilijk te doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan