Dubbele router portforward problemen (Snap er niks van!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quenc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Berichten
3
Hallo,

Ik wil een port forwarde voor een game die ik dan kan spelen met vrienden.

Ik heb boven een Sitecom router staan ( Wireless Gigabit Dualband Router 300N X 5 )
en beneden een Cisco modem van UPC ( EPC3925 )



Deze zijn met elkaar verbonden, ik snap alleen totaal niet hoe ik dit moet fixen zodat de ports open gaan enzo. Hebben jullie enig idee? Ik zal het zeer op prijs stellen!

:thumb:
 
Ok, de Cisco is ook een router (dus, technisch, werkt hij als een routermodem)?
Indien ja, dan moet je het zo doen:
a. Achterhaal welk ip-adres de Sitecom van de EPC3925 heeft gekregen op zijn WAN/Internet aansluiting. Dus inloggen op die router en kijken bij Status (of iets dergelijks). Dit moet een ip-adres in een ANDERE ip-adres reeks zijn als het ip-adres dat je pc/playstation/xbox heeft. Schrijf het gevonden WAN/Internet ip-adres op.
b. Stel op de Sitecom portforwarding in naar het ip-adres van je pc/playstation/xbox waar je mee gaat spelen.
c. Log in op de EPC3925 en stel portforwarding in naar het ip-adres dat je bij a. hebt opgeschreven.

Dus je portforward 2x:
1x op de Sitecom naar het ip-adres dat je pc/playstation/xbox heeft
1x op de EPC3925 naar het WAN/Internet ip-adres dat de Sitecom router heeft.

Tijs.
 
Hey bedankt voor je uitleg Tijs!

Ik heb precies gedaan wat je zei maar nu is alleen mijn UDP port open en niet mijn TCP port... enig idee hoe je dit kan regelen? Bedankt alvast!
 
Welk poortnummer is dat?
Doe verder even een paar schermafdrukken van de portforwarding in de 2 routers, want (bijv.) van de Sitecom kan ik geen handleiding downloaden, dus we zijn beperkt in wat we kunnen doen.

Overigens kan pas getest worden of een poort open of dicht staat als het programma/spel/servertoepassing actief is en luistert op de poorten die je hebt geportforward. Dus kijk ook daar even naar: Mogelijk luistert je spel momenteel helemaal niet op die TCP poort (omdat die niet actief gebruikt wordt in het programma/spel/servertoepassing op dat moment).
TCP poorten kun (vanaf een pc/laptop die op je thuisnetwerk is aangesloten) laten testen op (bijv.) http://www.canyouseeme.org

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer poort 14567 te openen voor Battlefield 1942 servers. Kijk niet naar de 43594 (Heb de ports 14567 net weer open gezet ik probeerde het eerst met 43594 maar werkte ook niet)

wgt9xy.png
(Sitecom)

2a0m4hu.png
(upc)

Ik heb gekeken maar zelfs met de server aan staat er (Connection timed out) en ik gebruik de port check tool van portforward.com en ik heb die van jou ook geprobeert.
 
Laatst bewerkt:
Kijk even na:
a. Kijk na of in de firewall op je server mogelijk in de weg zit. Zet de firewall(s) desnoods tijdelijk even helemaal uit en test (met de server aan) opnieuw. Ik zie iets van Mcafee en/of Windows firewall, dus kijk er naar.
b. Als a. niets oplevert: Kijk of er wel effectief op die TCP poort geluisterd wordt. Dus (met je serversoftware aan) op de server-pc via Windows onderdelen toevoegen en verwijderen (zou te vinden moeten zijn in appwiz.cpl) de Telnet client toevoegen. Dan een CMD.EXE prompt openen en doen:
telnet 192.168.0.106 43594
Wordt het CMD venster dan helemaal zwart (alle tekst verdwijnt) dan wordt er effectief op die poort geluisterd.
c. Als a. en b. niets opleveren: Check, in de Sitecom, de Firewall instellingen. Zet de Firewall functionaliteit desnoods tijdelijk even af en test opnieuw.
d. Als a., b. en c. niets opleveren: In de Cisco, bij Access restrictions en Security checken of daar wat staat dat mogelijk de zaak verstoort. Verstorende zaken uitzetten, mocht je wat vinden dat mogelijk er mee te maken heeft en test opnieuw.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan