xads

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannytjes

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2013
Berichten
32
Ik denk dat ik last heb van het xads virus, had al last van het adcash virus maar dat heb ik er afgekregen door volgensmij mijn router te resetten.
Weten jullie hoe ik ook van het xads virus af kom?

Alvast bedankt,

Danny
 
Ik zou je adviseren om je systeem helemaal opnieuw te installeren.

Ik heb ook nog nooit gehoord van een virus dat je verwijdert, als je de router reset:shocked:......
 
Xads is geen malware, zover ik kan vinden. Lijkt alleen een methode om op websites banners/'reclameblokken' te beheren, dus een hulpmiddel van de webadministrators, niet van bezoekers, zie deze link
Natuurlijk zal Xads geen eenduidige afkorting zijn, dus mogelijk is het wat anders dan ik hier boven gelinkt heb.

Dus...
a. Zie je reclame overal (ook op websites waar geen reclame op zit) of gewoon op websites waar je het kunt verwachten?
[Ander gesteld: Weet je zeker dat je je niet vergist en 'gewone' reclame aangeeft als adware op je computer?]
b. Hoe ziet de reclame er uit? Een popup, een extra tabblad, ...
c. Is die reclame vaak/altijd dezelfde reclameboodschap?
d. Doe eens duidelijke schermafdrukken waar jij denkt dat Xads actief is. Aangeven welk element op de schermafdruk naar jouw idee van Xads afkomstig is.
Van meerdere websites en zet ook de links erbij naar de webpagina's die je in de schermafdrukken laat zien.

Overigens ben ik het met DimSun eens dat het resetten van een router geen oplossing is voor adware op je computer.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan